Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 12:17Visst är det hyfsat trångt på varvet också, men ändå betydligt mindre trångt än på Midnattsloppet. Problemet med varvet är kanske att de har en uppsjö av olika företagsfgrupper som står på tok för långt fram i startfältet.
Det måste ändå vara bättre med
Visst är det hyfsat trångt på varvet också, men ändå betydligt mindre trångt än på Midnattsloppet. Problemet med varvet är kanske att de har en uppsjö av olika företagsfgrupper som står på tok för långt fram i startfältet.
Det måste ändå vara bättre med
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 13:02Hur många startade egentligen i startgrupp 1 samt elit, nån som vet?
Jag startade i 2A och sprang i stor sett ensam i 2km längs hela ringvägen
sen började kryssandet, vet inte hur många jag var tvungen att passera men trångt blev det. Måste ha stått många
Hur många startade egentligen i startgrupp 1 samt elit, nån som vet?
Jag startade i 2A och sprang i stor sett ensam i 2km längs hela ringvägen
sen började kryssandet, vet inte hur många jag var tvungen att passera men trångt blev det. Måste ha stått många
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 13:48Håller med helt, Joakim.
I själva verket (och som vanligt) stod det en hel del personer i startgrupp 1A-2C som hade sluttider runt en timme:Av de 500 manliga löpare som hade tider mellan 54:36 och 55:19 så kom 112 stycken från startgrupperna 1A-2C.
Av d
Håller med helt, Joakim.
I själva verket (och som vanligt) stod det en hel del personer i startgrupp 1A-2C som hade sluttider runt en timme:
Av de 500 manliga löpare som hade tider mellan 54:36 och 55:19 så kom 112 stycken från startgrupperna 1A-2C.
Av d
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 15:10Om arrangören vill så kan man införa automatseedning där man helt enkelt går 5 år tillbaka i tiden. Har man inte varit med de senaste 5 åren så seedar man sig själv. Helt rättvist? Nej, men det är det ju inte nu heller. Det skulle bli en väldigt billig ty
Om arrangören vill så kan man införa automatseedning där man helt enkelt går 5 år tillbaka i tiden. Har man inte varit med de senaste 5 åren så seedar man sig själv. Helt rättvist? Nej, men det är det ju inte nu heller. Det skulle bli en väldigt billig ty
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 17:05Men seedning hjälper inte problemet med de stora löpstyrkeskillnaderna mellan de 3000 löparna i Grupp 1, dvs trots att man har A/B/C. I 1B och 1C skulle det skilja, typ, 5 minuter (har inte kollat exakt) i löpstyrka trots perfekt seedning.
Den första gru
Men seedning hjälper inte problemet med de stora löpstyrkeskillnaderna mellan de 3000 löparna i Grupp 1, dvs trots att man har A/B/C. I 1B och 1C skulle det skilja, typ, 5 minuter (har inte kollat exakt) i löpstyrka trots perfekt seedning.
Den första gru
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 18:44Tja nog skulle det hjälpa lite, jag sprang in på plats 641 och startade i 2a som sagt, det betyder att jag har sprungit snabbare än ca 2400 löpare som startat i ettan, inte undra på att det blev ett evigt kryssande sista 7 km
Med en enkel seedning på meri
Tja nog skulle det hjälpa lite, jag sprang in på plats 641 och startade i 2a som sagt, det betyder att jag har sprungit snabbare än ca 2400 löpare som startat i ettan, inte undra på att det blev ett evigt kryssande sista 7 km
Med en enkel seedning på meri
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 18:51Jag menar man får ju bort alla de som har sluttider runt timmen som
Joakim säger var det ju ganska många av dem i ettan, då jag va ikapp dem redan efter 2 till 3 km.
Blev ju bökigt när man själv kommer i 4 min tempo och ska ta sig förbi folk
i 6 min temp
Jag menar man får ju bort alla de som har sluttider runt timmen som
Joakim säger var det ju ganska många av dem i ettan, då jag va ikapp dem redan efter 2 till 3 km.
Blev ju bökigt när man själv kommer i 4 min tempo och ska ta sig förbi folk
i 6 min temp
Quote from Funbeat user on 20 August 2013, 19:01Sen tillkommer frågan om överlåtna nummerlappar som slår ut även det bästa seedingsystem. Gör som HW ovan eller välja smålopp 😉
Sen tillkommer frågan om överlåtna nummerlappar som slår ut även det bästa seedingsystem. Gör som HW ovan eller välja smålopp 😉
Quote from Funbeat user on 20 August 2013, 19:26Jag har sprungit midnattsloppet två år och har aldrig besvarats av trängsel. Förra året startade jag i1b och i år startade jag i1c. Reflektion var att 1b såg betydligt mindre ut i år. Höll mig längst fram till vänster vid start och hängde bara med i tempo
Jag har sprungit midnattsloppet två år och har aldrig besvarats av trängsel. Förra året startade jag i1b och i år startade jag i1c. Reflektion var att 1b såg betydligt mindre ut i år. Höll mig längst fram till vänster vid start och hängde bara med i tempo
Quote from Funbeat user on 20 August 2013, 21:29Om man kör med att folk får själva välja startgrupp,
så måste det också finnas en konsekvens om jag väljer felaktig tid!Annars så varför skall jag trängas när "alla" andra fuskar.
Om man kör med att folk får själva välja startgrupp,
så måste det också finnas en konsekvens om jag väljer felaktig tid!
Annars så varför skall jag trängas när "alla" andra fuskar.