Quote from Funbeat user on 20 August 2013, 22:36Henrik Hammarström: Klart du inte stördet om du sprang sub 40 från grupp 1. Du hade nog störts om du startat från 2C...
Henrik Hammarström: Klart du inte stördet om du sprang sub 40 från grupp 1. Du hade nog störts om du startat från 2C...
Quote from Funbeat user on 20 August 2013, 23:09Just Midnattsloppet har valt att ha ganska snåla tidsgränser. Den som startar i sista gruppen har 1:25 på sig att ta sig runt, förvisso rätt mycket tid men det finns nog en och annan som ändå vill ha goda marginaler (trots allt påstår man ju att det ska v
Just Midnattsloppet har valt att ha ganska snåla tidsgränser. Den som startar i sista gruppen har 1:25 på sig att ta sig runt, förvisso rätt mycket tid men det finns nog en och annan som ändå vill ha goda marginaler (trots allt påstår man ju att det ska v
Quote from Funbeat user on 20 August 2013, 23:52Eller - så skapar arrangören startgrupper utifrån reella resultat snarare än önsketänkande. I år startade ca 30 000 löpare i Midnattsloppet. Av dessa så sprang endast drygt 6 000 under 50 minuter. D v s ca 3 startgrupper om vi räknar bort eliten och med 2
Eller - så skapar arrangören startgrupper utifrån reella resultat snarare än önsketänkande. I år startade ca 30 000 löpare i Midnattsloppet. Av dessa så sprang endast drygt 6 000 under 50 minuter. D v s ca 3 startgrupper om vi räknar bort eliten och med 2
Quote from Funbeat user on 20 August 2013, 23:57Mer statistik - endast 1724 löpare sprang under 45 min, så de skulle lätt rymmas i en enda startgrupp.
Mer statistik - endast 1724 löpare sprang under 45 min, så de skulle lätt rymmas i en enda startgrupp.
Quote from Funbeat user on 21 August 2013, 06:56Joakim har slagit huvudet på spiken. Med verklighetsanpassade startgrupper och ett seedningssystem så skulle huvuddelen av problemet lösas. Med en seedning skulle arrangören dessutom kunna anpassa startgrupperna efter de anmälda om nu fördelningen ändras
Joakim har slagit huvudet på spiken. Med verklighetsanpassade startgrupper och ett seedningssystem så skulle huvuddelen av problemet lösas. Med en seedning skulle arrangören dessutom kunna anpassa startgrupperna efter de anmälda om nu fördelningen ändras
Quote from Funbeat user on 21 August 2013, 08:35Om arrangörerna på något sätt kunde klura ut till nästa år vilka 1700 som springer under 45 INNAN loppet, behöver man ens genomföra det?
Om arrangörerna på något sätt kunde klura ut till nästa år vilka 1700 som springer under 45 INNAN loppet, behöver man ens genomföra det?
Quote from Funbeat user on 21 August 2013, 17:02Det går att komma närmare, men man får tänka utanför ramarna.
Det går att komma närmare, men man får tänka utanför ramarna.
Quote from Funbeat user on 21 August 2013, 23:38Så, då var feedback-enkäten på årets Midnattslopp ifyllt.
Jag vet inte om jag ids springa nästa år, eftersom jag upplever det som att dom på senare tid bara försöker växa utan hänsyn till hur det påverkar oss löpare som faktiskt betalar för att få sprin
Så, då var feedback-enkäten på årets Midnattslopp ifyllt.
Jag vet inte om jag ids springa nästa år, eftersom jag upplever det som att dom på senare tid bara försöker växa utan hänsyn till hur det påverkar oss löpare som faktiskt betalar för att få sprin
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 23:20Jag skrev faktiskt i min utvärdering, på flera ställen, att de borde minska antalet startande en aning. Då har man iaf gjort vad man kunnat.
Jag skrev faktiskt i min utvärdering, på flera ställen, att de borde minska antalet startande en aning. Då har man iaf gjort vad man kunnat.
Quote from Funbeat user on 25 August 2013, 11:56Ha, det där med att hålla till höger som långsam är verkligen intressant.
Jag och syrran sprang större delen av loppet på högerkanten och passerade drösvis med löpare där.
Det var bara vid skarpa högersvängar som vägen stängdes och vi fick leta oss ut t
Ha, det där med att hålla till höger som långsam är verkligen intressant.
Jag och syrran sprang större delen av loppet på högerkanten och passerade drösvis med löpare där.
Det var bara vid skarpa högersvängar som vägen stängdes och vi fick leta oss ut t