Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 15:20En sak som hjälpte mig var att komma ihåg att titta var du sätter fötterna. Annars är det lätt att tappa orienteringen i vattnet.
En sak som hjälpte mig var att komma ihåg att titta var du sätter fötterna. Annars är det lätt att tappa orienteringen i vattnet.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 17:58Enligt instruktionsvideon skall man alltså inte använda händerna alls för att rotera. Kanske det går lättare om man provar med fenor så man får upp mera fart? Eller det kanske bara blir ännu svårare med fenor? (#) Jag kommer liksom inte alls runt om jag h
Enligt instruktionsvideon skall man alltså inte använda händerna alls för att rotera. Kanske det går lättare om man provar med fenor så man får upp mera fart? Eller det kanske bara blir ännu svårare med fenor? (#) Jag kommer liksom inte alls runt om jag h
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 18:10fenor kommer att göra det svårt med fotplacering och framskjutning
mag musklar.....du behöver de för balans i simning och för voltvändning.
finns inte "short cuts" till bra simteknik 😉
fenor kommer att göra det svårt med fotplacering och framskjutning
mag musklar.....du behöver de för balans i simning och för voltvändning.
finns inte "short cuts" till bra simteknik 😉
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 19:32En övning min lärare kört med i min crawlgrupp är att göra 360-gradersvolt utan kontakt med kaklet: simma, förbered med att öka farten, gör "kullerbytta", försök(!) att fortsätta simma i samma riktning som du började.
För att vara i närheten av att lyckas
En övning min lärare kört med i min crawlgrupp är att göra 360-gradersvolt utan kontakt med kaklet: simma, förbered med att öka farten, gör "kullerbytta", försök(!) att fortsätta simma i samma riktning som du började.
För att vara i närheten av att lyckas
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 23:16Det var så jag började, vi gjorde en kullerbytta någonstans mitt under längden och fortsatte i samma riktning.
Efter det så provade jag på att göra voltvändning och det lyckades, nu går det hyfsat så länge man är pigg.
Men med träning så kommer det 😀
Det var så jag började, vi gjorde en kullerbytta någonstans mitt under längden och fortsatte i samma riktning.
Efter det så provade jag på att göra voltvändning och det lyckades, nu går det hyfsat så länge man är pigg.
Men med träning så kommer det 😀
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 23:50Är det bara jag som blir fruktansvärt yr?
Det räcker att jag gör en till tre voltvändningar på raken (dvs man övar mot en kant om och om) och sen blir jag yr och illamående. Jag har proppar i öronen, så det är inte vattnet. Jag är väl bara blödig 🙂
Ska
Är det bara jag som blir fruktansvärt yr?
Det räcker att jag gör en till tre voltvändningar på raken (dvs man övar mot en kant om och om) och sen blir jag yr och illamående. Jag har proppar i öronen, så det är inte vattnet. Jag är väl bara blödig 🙂
Ska
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 12:50Jo jag kan också bli yr ibland. En gång när jag övade voltvändningar konstant i 20 min så blev jag illamående. Kanske inte så konstigt iofs 😉
Jo jag kan också bli yr ibland. En gång när jag övade voltvändningar konstant i 20 min så blev jag illamående. Kanske inte så konstigt iofs 😉
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 15:01Tack alla för att ni har tagit er tiden och delat med er av era erfarenheter och kunskap.
Jag fegade ur igår men ska ta mig i kragen och få till det nästa gång.
Tack alla för att ni har tagit er tiden och delat med er av era erfarenheter och kunskap.
Jag fegade ur igår men ska ta mig i kragen och få till det nästa gång.
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 10:09Det som gjorde att det släppte för mig var att använda näsklämma eftersom jag då slapp tänka på att blåsa ut luft ur näsan och kunde göra vändningarna i "slow-motion". Innan blev jag mest yr, kom iväg åt fel håll, hade 3 dl vatten i näsan och mådde allmän
Det som gjorde att det släppte för mig var att använda näsklämma eftersom jag då slapp tänka på att blåsa ut luft ur näsan och kunde göra vändningarna i "slow-motion". Innan blev jag mest yr, kom iväg åt fel håll, hade 3 dl vatten i näsan och mådde allmän
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 12:17Själva meningen med voltvändning är väl att man skall behålla farten både in och ut från väggen och det sabbar man ju om man flaxar på med armarna eftersom det bromsar upp?
Själva meningen med voltvändning är väl att man skall behålla farten både in och ut från väggen och det sabbar man ju om man flaxar på med armarna eftersom det bromsar upp?