Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Linda: Jag har ca 80 i vilopuls (haft ungefär så i alla år, fast jag som ung aldrig motionerade och nu motionerar flera gånger i veckan) och jag har inga 130 i puls när jag kommer hem efter en rask promenad ens. Så hur menar du att man skulle komma upp i

En i mina ögon viktig fråga är: Har doktorn sagt att det är ok att du anstränger dig tills du har en puls på 130s/min?

Försök träna kondition även om det bara blir en promenad med tanke på 130-gränsen. Bra kondition har du alltid nytta av speciellt om du är sjuk.

Ante: Ja, det stämmer. Doktorn sa inte över 130 i puls.

Mitt förslag är rask promenad o crosstrainer ,men glöm inte pulsklockan (t+)

Louise, det året på nittiotalet då twar-debatten var igång som bäst var alla elitorienterare begränsade till att inte träna med puls över 120. Det gick bra att träna en hel del i alla fall. Det blev många kompispass, dvs. långpass med kompisar eftersom ma

Jag har joggat hela vintern på puls mellan 125 och 135, och visst hade det gått att köra under 130 också. I början går det sjukt långsamt men det blir bättre, och känns riktigt bra efter ett tag. Kan vara bra ifall du vill hålla löpningen vid liv. Hoppas

Vad man kan göra med puls under 130 är väldigt individuellt. Själv är jag "högpulsare", hög maxpuls och vilopuls oftast mellan 55-65, så i mitt fall motsvarar det nog inte mer än rask promenad eller att sitta på en spinningcykel utan motstånd. Bara ta med

Jag har vilopuls på runt 70 kanske jag skall tillägga då... 🙂

Jag tror också det är väldigt individuellt. Min vilopuls är nog ganska normal (runt 50 tror jag), men min puls sticker snabbt upp när jag rör på mig. I gengäld kan jag springa på en rejält hög % av maxpuls utan att bli nämnvärt påverkad, är knappt andfådd