Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 21:58En annan fördel är att frukosten smakar mycket bättre efter ett träningspass 🙂
En annan fördel är att frukosten smakar mycket bättre efter ett träningspass 🙂
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 22:22Hur långa pass talar ni om?
En normal frisk välnärd människa har sina glykogendepåer fulla lr närapå fulla jämt förutom då de nyss har tömts. Och det tar runt två timmar vare sig det är före lr efter frukost.
Med en tom mage kanske väggen kommer något l
Hur långa pass talar ni om?
En normal frisk välnärd människa har sina glykogendepåer fulla lr närapå fulla jämt förutom då de nyss har tömts. Och det tar runt två timmar vare sig det är före lr efter frukost.
Med en tom mage kanske väggen kommer något l
Quote from Funbeat user on 6 June 2012, 06:37Hur långa? Dessa är de 3 senaste pass jag kört före frukost:
90 min obanat
20 min uppvärmning + 45min i 4:00/k + 10min nedjogg
150 min långpass
Hur långa? Dessa är de 3 senaste pass jag kört före frukost:
90 min obanat
20 min uppvärmning + 45min i 4:00/k + 10min nedjogg
150 min långpass
Quote from Funbeat user on 6 June 2012, 10:52AL, du pratar om leverglykogen nu antar jag? Annars kan det ta 24 timmar att fylla muskelglykogenet, även om man mölar i sig. Men En timem före frukost som Leif kröde tömmer inte musklerna, eller kräver ej heller att musklerna är fulla.
Leverglykogenet ä
AL, du pratar om leverglykogen nu antar jag? Annars kan det ta 24 timmar att fylla muskelglykogenet, även om man mölar i sig. Men En timem före frukost som Leif kröde tömmer inte musklerna, eller kräver ej heller att musklerna är fulla.
Leverglykogenet ä
Quote from Funbeat user on 6 June 2012, 11:10Jag tror personligen inte att det ligger något i det påståendet (att man inte kan förbättra sig). Jag springer uteslutande före frukost. Vid lite längre pass (över 60 min) så äter jag bara en halv banan ca 15 minuter före. Jag tror att jag skulle kunna s
Jag tror personligen inte att det ligger något i det påståendet (att man inte kan förbättra sig). Jag springer uteslutande före frukost. Vid lite längre pass (över 60 min) så äter jag bara en halv banan ca 15 minuter före. Jag tror att jag skulle kunna s
Quote from Funbeat user on 6 June 2012, 17:12MH: Nä, kroppskolisar i stort. Man får väga vinsten av att börja något lite lägre utan frukost mot diskomforten av den enorma hungern som uppstår. Jag har provat lite olika varianter på temat och kommit fram till att om man kör en alltför tuff kombination
MH: Nä, kroppskolisar i stort. Man får väga vinsten av att börja något lite lägre utan frukost mot diskomforten av den enorma hungern som uppstår. Jag har provat lite olika varianter på temat och kommit fram till att om man kör en alltför tuff kombination
Quote from Funbeat user on 6 June 2012, 23:14Jag sökte på sidan efter "löpning innan frukost" och fick drygt 100 träffar, så det är ett ämne det skrivits mycket om tidigare. Bl.a i den här tråden skrevs det en del under vintern:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1121002
Min perso
Jag sökte på sidan efter "löpning innan frukost" och fick drygt 100 träffar, så det är ett ämne det skrivits mycket om tidigare. Bl.a i den här tråden skrevs det en del under vintern:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1121002
Min perso
Quote from Funbeat user on 7 June 2012, 14:10Tack för alla tankar & åsikter! Efter att ha läst era svar, och även läst igenom den tidigare funbeat-tråden som var länkad, inser jag att det inte finns något enkelt svar på min fråga. Det är nog helt enkelt individuellt huruvida morgonträningen kan vara
Tack för alla tankar & åsikter! Efter att ha läst era svar, och även läst igenom den tidigare funbeat-tråden som var länkad, inser jag att det inte finns något enkelt svar på min fråga. Det är nog helt enkelt individuellt huruvida morgonträningen kan vara