Quote from Guest on 7 August 2008, 09:49Skulle vilja ha tips om bra pass för att få upp fartuthålligheten längre sträckor (allmänt, men just nu specifikt inför LL). Alltså förutom långpass och renodlad backträning etc.
Har kört en variant där jag springer en 2,5km motionsslinga (Skatås, gbg)
Skulle vilja ha tips om bra pass för att få upp fartuthålligheten längre sträckor (allmänt, men just nu specifikt inför LL). Alltså förutom långpass och renodlad backträning etc.
Har kört en variant där jag springer en 2,5km motionsslinga (Skatås, gbg)
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 09:59Hej Christian,
Vet inte om fartintervaller är till så stor glädje i Lidingöloppet, en nyckel till bra resultat är att undvika mjölksyra uppför. Skulle föreslå benstyrketräning plus backar och Skatåsmilen är en bra bana att köra i. Mentalt är det tredje mi
Hej Christian,
Vet inte om fartintervaller är till så stor glädje i Lidingöloppet, en nyckel till bra resultat är att undvika mjölksyra uppför. Skulle föreslå benstyrketräning plus backar och Skatåsmilen är en bra bana att köra i. Mentalt är det tredje mi
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 10:59Är det den enda träningen du kör? I så fall inte så bra eftersom LL är 30 km inte 10. För att kunna hålla tempot sista milen krävs att man är relativt uthållig, dvs spinga första 20 k utan att förta sig.
Dock är det pass du beskriver mycket bra för LL o
Är det den enda träningen du kör? I så fall inte så bra eftersom LL är 30 km inte 10. För att kunna hålla tempot sista milen krävs att man är relativt uthållig, dvs spinga första 20 k utan att förta sig.
Dock är det pass du beskriver mycket bra för LL o
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 14:33Kalle; Jag får opponera mig direkt - man bör aldrig springa mer än två dagar i sträck (eller vila mer än två dagar i sträck). Det förstör mer än det gör nytta.
Kalle; Jag får opponera mig direkt - man bör aldrig springa mer än två dagar i sträck (eller vila mer än två dagar i sträck). Det förstör mer än det gör nytta.
Quote from ellen olsson on 7 August 2008, 14:34Säg det till elitlöparna... 😉
Säg det till elitlöparna... 😉
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 14:37Jag tror att Jennie menar:
- man bör aldrig springa mer än två gånger per dag i två dagar i sträck (eller vila mer än två dagar i sträck). Det förstör mer än det gör nytta.
Jag tror att Jennie menar:
- man bör aldrig springa mer än två gånger per dag i två dagar i sträck (eller vila mer än två dagar i sträck). Det förstör mer än det gör nytta.
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 14:39Jennie, jag ska genast tala om för Szalkai att ta bort alla träningsschema han lagt upp där han rekommenderar medelhård distanslöpning ena dagen och lätt distanslöpning dagen efter. För att inte tala om det schema för 3,5H-gruppen där du ska springa 3 dag
Jennie, jag ska genast tala om för Szalkai att ta bort alla träningsschema han lagt upp där han rekommenderar medelhård distanslöpning ena dagen och lätt distanslöpning dagen efter. För att inte tala om det schema för 3,5H-gruppen där du ska springa 3 dag
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 15:05Hmm, kanske 6-dagars borde bli 12-dagars, med varannan dag vila...
Hmm, kanske 6-dagars borde bli 12-dagars, med varannan dag vila...
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 15:5914-milaveckorna blir det långa pass de dagar man får springa.
14-milaveckorna blir det långa pass de dagar man får springa.
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 16:02RL: vilka dagar får man inte springa?
RL: vilka dagar får man inte springa?