Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräning inför Lidingö?
You need to log in to create posts and topics.

Regnvädersdagar vid nära nollgradigt.

Du yrar! Det är ju optimalt löparväder ju (H)

För tävling (dock ej för pers, men placering) bör det vara över 30 grader, fuktigt med stekande sol.

😀 Kalle, läs Christians inlägg igen.

"Alltså förutom långpass och renodlad backträning etc."

Oj vilket liv det blev 😀

Jag såg Christians notis typ sekunden efter min post...

Känns som en ev kommentar angående löpning flera dagar på raken känns lite överkurs.

Och Frida har helt rätt: nollgradigt och regn är det i det närmaste optimalt löpväder

Har vi? Ja det kanske du har rätt i... Jag tog rygg på Jonas Larm i terrängspåret i måndags eftermiddag (det var det dummaste jag gjort på länge) men med tanke på hur snabbt jag tappade väldigt mkt på den ryggen så märkte jag inte att det var nåt "band" m

Frida: Nej, det är inte det jag menar.

Fredrik: Det är taget direkt från en elitlöpare (internationell guldmedaljnivå). Och jag måste inte ta till andras expertis eftersom jag har läst anatomi, myologi, näringslära och träningslära samt är utbildad instr

Kan även tillägga, så ni inte behöver lägga er välbehövliga energi på att klanka ned på mig, att tränar man på den nivå som Szalkai och co gör så ändrar man proportionerna av blodkroppar så att man presterar max men blir extremt infektionskänslig.

Nu mis

Du behöver nog utöka din kunskap genom att läsa Lore of Running av Tim Noakes.

Ja ja, och du behöver säkert utöka din kunskap på ett antal områden. Men nu var det inte det tråden handlade om. Christian efterfrågade tips och jag gav ett enligt min bästa förmåga. Sedan kan vi ju tjafsa fram och tillbaka med våra respektive "sanningar"