Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTräning/Tävlingsmil
You need to log in to create posts and topics.

Att cykla långt långsamt...

/F

Jag cyklar för att det är roligt....
Jag behöver varken skriva tid, puls eller km i träningsdagboken. Jag skriver inte ens täningsdagbok, det slutade med som junior.
Man känner själv om man tränar eller maskar.(H)

Har Ni testat att köra utan mätare ? -jä

Jag har lärt mig att cykla utan att bry mig om mätaren, den använder jag enbart för uppföljning i stort sett. Uppföljningen vill jag ha eftersom jag vet med mig att jag gärna skruvar upp min bedömning av nerlagd träning och skruvar ner min uppfattning om

Då bryr du dig verkligen om mätaren.

Nja, det beror på hur man ser det. Den är viktig för min uppföljning men under själva cykelturen kunde den lika gärna ligga i ryggsäcken. Det var så jag menade, till skillnad från dem som har dator som de hela tiden kollar av så att de håller rätt tempo o

du lämnar den inte hemma 😉

Nä, sändarbältet har inte så lång räckvidd. Annars hade det ju varit en idé, skulle ju spara nått hekto i vikt ju :O)

/Fredrik

när mätaren sitter på, vilket den har gjort hela detta år.... så har jag oftast klockan på så jag ser ungefär hur länge jag varit ute, eller hur länge jag dragit om jag kör tillsammans med andra. Där ser jag tyvärr även farten men bara den nuvarande.....

Härligt kalle !
Cykling handlar om känslor, inte mätdata.
( trötthet, smärta och hunger är bara känslor ;))

Nån som har en uppgift på vad världs-eliten har för antal träningstimmar per år?