Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumMarathonTräningen börjar nu.
You need to log in to create posts and topics.

Jag tackar och bockar för inbjudan.

Mysko, kom precis hem från ett 80 minuters pass och gick och funderade på hur jag ska lägga upp min träning inför maran. Och så kommer detta...

Målet har varit Sthlm Maran men har ett långvarit problem med mina benhin

Tja varför inte...
Räknar inte med att springa nån mara 2007 men 2008 är gjutet, om jag kan hålla mej oskadad.
Kanske nån halvmara under 2007? Får nog kolla tävlingskalendern igen.

Jo, Stockholm får det bli! Fick ju en retlig förkylning som satte P för deltagande i år.

Har inget tidsmål än, men eftersom det är mitt första år av regelbunden träning så handlar det mest om att hänga i under vintern. I början av januari har jag sprungi

Daniel, det låter skoj! 🙂

Tack, Daniel! Lysande gruppidé.

Det var den knuffen jag behövde för att anmäla mig till ett marathon. Har fegat lite och sprungit ultralopp (6-timmars och fem-timmars) för att se hur långt jag orkar springa egentligen, så uthålligheten i låga farter är d

Härligt! Är det någon som kör efter Anders schalkais program på marathon.se? Jag tänkte köra lite efter hans 3:30 program och lite efter min erfarenhet av min egen kropp.

Tack för inbjudan! Ska definitivt överväga att köra loppet!

Daniel, Szalkais träningsprogram kan jag rekommendera. Jag kommer nog också titta på 3,5 timmarsprogrammet.

Jag har aldrig haft tid att köra något specifikt löpträningsprogram: vill hinna med simning och cykling också 🙂

Triathleter = Ambivalensens vänner 🙂
Skulle gärna köra triathlon men har insett att så länge jag har småbarn är det ett enormt motstånd att ta sig till en plats för träning. Det blir enklare med löpning.

Christer, har du läst om FIRST-träningen? Två fo