Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningtränings fart
You need to log in to create posts and topics.

jag har fått frågor ibland om vad jag menar på mina träning med de olika fart.

jag hittade detta men jag kom inte ihåg var jag fick den. men 90% av min träning utgår från detta tabell.

BILD:http://img694.imageshack.us/img694/8928/v2s9.jpg

Väldigt intressant!

Gör jag rätt i att anta att den "rad" som passar en själv som simmare (t.ex den du markerat med grönt) väljs ut baserat på att man simmar en hundring på max och använder den tiden för att slå upp den passande raden i tabellen? Den rad

ja, hade jag haft en ren kopia skulle den var klart en bättre bild. men det stämmer. välja du din rad efter den max fart, siffror till höger.

kort vila är ofta under 10-12s
långvila kan var allt från 3-5x aktiv simtid.

jag simmade 100m på 100.94 i 200

Ryan,

Jag skulle kunna överföra tabellen till ett mer läsbart format som en vanlig webbsida så kan man lägga med dina instruktioner och länka dit. Det här verkar ju vara information som många skulle kunna ha nytta av.

Fedde

Tabellen är för män, finns det någon för kvinnor?

Den är på papper. Jag kan scanna den till pdf. Men tyvärr jag minns inte var jag fick eller hittade den.

Ska kolla runt om jag kan hitta den digitalt.

Ska ser om jag hitta en motsvarig dam tabell. Men skulle gissa den spegla denna

Ingela,

Prova först med att följa instruktionen och hitta din rad. Om tidenarna där känns orimliga, test antingen att "tänja" lite på de, eller välj en eller två rader längre ner.

I vår mastersgrupp finns det ett par tjejer/damer som inte simmar långt e

en vän har hittat både denna och en för kvinnliga simmare som var tidigare hos simförbundets hemsidan på sin datorn

jag lägg ut de på mitt masters lag blogg och sedan lägg en länk till de här.....

Ryan,

Vad bra att du hittade dem. Jag hann ändå snabbt skriva ner tabellen i HTML-format så då finns den som alternativ här också. 😉

http://www.farodyne.com/swimming/speed-table-m.html

Mvh.

nice Fedde!

Jag har inte tid att skriver färdig detta just nu. jag prata just om detta ämna med Växjös mest kunnande kille och han tycker denna tabell hör inte hemma med Masters och att vi äldre ska kör efter pulsen.

så det kan var att jag ändra min in