Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningtränings fart
You need to log in to create posts and topics.

Vid utgångsläget när man mäter sin max tid på 100m är det med start i bassängen? Det är ju så man mestadels kommer att simma under träningen.

Är inte alls säker på att listan är tillräckligt lång för att min tid ska finnas med, men nu har jag någon form

En tabell av det här slaget är ju bara en approximation. Dra en hundring från bassängkanten och se vart du landar. Det är ju alltid en början. Hamnar du utanför tabellen går det att extrapolera lite genom att se hur de andra värdena utvecklas.

Tack

Tack Fedde! Nu blev det väldigt överskådligt.
Och tack Ryan för att du publicerade tabellen från början.

Jag ska fixa damtabellen i morgon också så fort jag får lite tid över och lägger upp länken här. 😉

Tack Ryan och Fedde!

Så där mina damer...

Då har även ni Ryans tabell uppe i HTML-format här:

http://www.farodyne.com/swimming/speed-table-f.html

Nu är det bara ner och simma på för kung och fosterland! 😉

Är det tänkt att man kör hela registret per tränings tillfälle?
Så långt pass orkar jag nog inte än. Jag får anpassa .

Ja i em blir det tidtagning. Det kan ju vara bra att lära mej känslan vilket tempo jag simmar i. Skoj att ha utgångs läge å jämföra

Tack för tabellen, interessant läsning. Det är klart att det är stora individuella skilnader men för min egen del tycker jag att det är lite stort avstånd mellan 100% och 95% tiderna. Jag är ingen sprinter och klarar bara ca 1:26 på max fart, men 95% tide

Ingela "Är det tänkt att man kör hela registret per tränings tillfälle?"

Vad? om jag förstå rätt svaret är NEJ. en dag kanske du simma zon 1, 4 och 6 plus 1 igen

en annan dag tex på en tävling kanske 1, 2, 6 plus 1 igen

information med på tabellen hj