Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 10:29Erik, det är klart värt att investera i en dolme. Jag är dock inte säker på att det nödvändigtvis innebär att du blir mer utmattad av din träning, där tror jag helt enkelt att alternativet "ta i mer" ligger närmare till hands. MEN, är du relativt ny på si
Erik, det är klart värt att investera i en dolme. Jag är dock inte säker på att det nödvändigtvis innebär att du blir mer utmattad av din träning, där tror jag helt enkelt att alternativet "ta i mer" ligger närmare till hands. MEN, är du relativt ny på si
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 10:32Körde idag ett "tåg"
100+200+300+400+300+200+100 = 1600
Hade jag haft mer tid hade jag försökt lägga in en 400m till, men det var väldigt jobbigt som det var. Körde allt crawl.En fråga, finns det någon behaglig fart i crawl? 🙂 För mig känns det som att
Körde idag ett "tåg"
100+200+300+400+300+200+100 = 1600
Hade jag haft mer tid hade jag försökt lägga in en 400m till, men det var väldigt jobbigt som det var. Körde allt crawl.
En fråga, finns det någon behaglig fart i crawl? 🙂 För mig känns det som att
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 10:39Får nog införskaffa en dolme då, den verkar ju inte vara så dyr. Om den dessutom bidrar till att jag lär mig andas rätt så är det ju ett givet köp. Känner just at andningen kan jag behöva jobba på. Jag blåser ut precis innan jag roterar kropp/huvud för at
Får nog införskaffa en dolme då, den verkar ju inte vara så dyr. Om den dessutom bidrar till att jag lär mig andas rätt så är det ju ett givet köp. Känner just at andningen kan jag behöva jobba på. Jag blåser ut precis innan jag roterar kropp/huvud för at
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 10:42Tåg är en ny benämning för mig, jag brukar kalla motsvarande serie för stege, men det spelar ju onekligen mindre roll 🙂
Självklart finns det en behaglig fart när man simmar, precis som det gör när man t.ex. springer, cyklar eller åker längdskidor. Är m
Tåg är en ny benämning för mig, jag brukar kalla motsvarande serie för stege, men det spelar ju onekligen mindre roll 🙂
Självklart finns det en behaglig fart när man simmar, precis som det gör när man t.ex. springer, cyklar eller åker längdskidor. Är m
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 10:46farten känns behaglig för mig. Känns avslappnat och skulle kunna köra på bra länge. Men som sagt jag måste nog ta och träna på min andningsteknik
farten känns behaglig för mig. Känns avslappnat och skulle kunna köra på bra länge. Men som sagt jag måste nog ta och träna på min andningsteknik
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 12:14Även för andningen tror jag dolmen kan hjälpa iom att vattenläget blir planare och du kan ta ut armtagen längre och i lugnare tempo så du hinner med att andas. Sen är det förstås en träningssak även att se till att ha andats ut tillräckligt innan man ska
Även för andningen tror jag dolmen kan hjälpa iom att vattenläget blir planare och du kan ta ut armtagen längre och i lugnare tempo så du hinner med att andas. Sen är det förstås en träningssak även att se till att ha andats ut tillräckligt innan man ska
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 15:50@ Erik
Du kan lära dig andningstekniken hur lätt som helst. Om jag förstår dig rätt så andas du ut precis innan du vänder upp, dvs du andas ut och in i stort sett samtidigt. Om du, genom att simma sakta och avslappnat, lär dig att låta luften sippra ut un
@ Erik
Du kan lära dig andningstekniken hur lätt som helst. Om jag förstår dig rätt så andas du ut precis innan du vänder upp, dvs du andas ut och in i stort sett samtidigt. Om du, genom att simma sakta och avslappnat, lär dig att låta luften sippra ut un
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 16:36Jag forsoker blasa ut resterande luft lite innan jag vander upp, men du har nog ratt i att jag haller andan under sjalva armtagen. Tror om jag raknar ratt att jag andas efter vart tredje armtag nar jag kor i lugnare tempo, vart fjarde i snabbt tempo. Ska
Jag forsoker blasa ut resterande luft lite innan jag vander upp, men du har nog ratt i att jag haller andan under sjalva armtagen. Tror om jag raknar ratt att jag andas efter vart tredje armtag nar jag kor i lugnare tempo, vart fjarde i snabbt tempo. Ska
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 17:49Om du tycker att du får andnöd med 3 eller 4-takt borde du kanske prova simma 2-takt istället?
Om du tycker att du får andnöd med 3 eller 4-takt borde du kanske prova simma 2-takt istället?
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 17:56Andningstråd...
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1120756
Andningstråd...