Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTräningspass simning
You need to log in to create posts and topics.

Pass som är lätta att komma ihåg i huvudet är ju s.k trappor, för min del så får dem helst gå neråt! 😉

Som "huvudserie" idag körde jag något liknande men tillbringar man inte hälften av all sin vakna tid i vattnet så räcker det såklart som ett helt pass

Många fina tips

Om man håller andan ett tag under vattnet eller blåser ut luft hela tiden är nog en smaksak. Det finns ju tävlingssimmare som håller andan och sedan blåser ut precis innan de vrider upp för att andas.

Angående andning och när man andas ut. Jämför med när du springer - inte håller du väl andan några sekunder för att sedan hastigt andas ut och in? Nej, tänkte väl det... Simning är förvisso aningen annorlunda då själva inandningen sker under en lite mer b

Hx träning eller 3-5-7 eller 5-7-9 eller även 2-4-6 och 4-6-8 är bra för att hitta det som fungera för dig.

jag simma 2-2-2-2-2 (alltid till höger, varje armtag) om det är inte något övning

men jag har sätt simmare som simma 2-3-3-2-3-3-2 och där

*grekiska* (H)

siffor representer hur många armtag mellan andning.

den vanligaste för nybörjare är 3 armtag så du vaxla från höger till vänster och få balans.

...ska man räkna armtagen oxå! Har nog med att komma i håg tretaktsandningen... Hur många armtag emellan där då?

3 --> tretakts 😉

Mycket bra information om andningen i lænken i den andra traden Johan JoFo