Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

3 h löpning i det här skedet? geez..är det vad som krävs för att vinna kalmar? har sprungit tre timmars träningslänkar ett par ggr under våren och det...kostar på en.

Finns säkert någon här i tråden som kan ge svar:
Jag har kollat på div träningsprogram o upplägg för att klara Kalmar på 11 - 12 timmar. Nu är jag vasaloppsdåre, så under perioden nov - 1 mars ägnar jag ung 5 tim i veckan åt skidträning (typ två fart/inte

Jag klarar Kalmar på 11-12 timmar... så det krävs väl bara lite lagom träning hela tiden.

Du har nytta av all uthållighetsträning, men ett tips är att hålla igång löpning, cykling och simning med något pass vardera i veckan. Det är fruktansvärt jobbigt a

Anders! Min snabbaste klassiker avslutade jag i Vansbro i somras nästan på exakt samma tid som ditt klassikerpers. Kalmar landade jag sedan på 11.07 tror jag. Idén att anmäla sig dök upp just i Vansbro en månad innan IM. Simma kunde jag sedan tidigare, d

Olof, tack för peppningen - det finns alltså hopp:-)

Simningen är väl ett problem eftersom jag tillhört de snabbare bröstsimmarna på Vansbro, men är m.e.m. nybörjare på frisim. O bröstsim ett par km ger knäna för mycket stryk för att vara ett alternativ

OT, vad innebär "en av de snabbaste bröstsimmarna i Vansbro" för tid?

"Snabbaste" skrev jag inte utan "snabbare". I mitt fall låga 50. De flesta som simmare fortare än så kör frisim, även om det förstås finns betydligt snabbare bröstsimmare också.

Jaja, jag var bara nyfiken för första gången jag simmade Vansbro så var det bröstsim och mina kompisar sa att jag var bland de första bröstsimmarna - men dom kanske bara var snälla... 58min hade jag.

Jädrar anåda, du är snabb på bröstsim. Du är faktiskt snabbare än jag och då crawlar jag ändå hela vägen och är gammal simmare. Ännu stärre anledning att inte ödsla tid på simträning för din del.
Men.
Det ÄR mycket bättre om du lär dig frisim ordentligt.

Hoppar oxå in i diskussionen 🙂
Håller med Sara!
Att bibehålla kontiuniteten med löpning året om ser jag som en av de viktigaste ingredienserna till att lyckas i triathlon.
Cykel är mer säsongsbaserat och det är inga problem att komma i bra cykelform om