Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 15:15Ursäkta en dum fråga: varför är det annorlunda styren på triathlon-cyklar?
Ursäkta en dum fråga: varför är det annorlunda styren på triathlon-cyklar?
Quote from Jonas Täng on 14 January 2009, 16:09Yvonne, med tempostyre -båge eller -pinnar så kan man minska luftmotståndet väsentligt. Och då går det åt mindre kraft att cykla. Jag kör med budgetvarianten och har monterat fast detta på en vanlig landsvägscykel.
Yvonne, med tempostyre -båge eller -pinnar så kan man minska luftmotståndet väsentligt. Och då går det åt mindre kraft att cykla. Jag kör med budgetvarianten och har monterat fast detta på en vanlig landsvägscykel.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 19:13Hej igen Christer!
Du har uppfattat det rätt. Förmodligen har du cyklat för fort.
När det gäller aerodynamiken så är bekvämligheten nr 1 för att kunna springa direkt efter. Du såg helt ok ut på bilderna. Något vi elit triathleter jobbar på är att vinkeln
Hej igen Christer!
Du har uppfattat det rätt. Förmodligen har du cyklat för fort.
När det gäller aerodynamiken så är bekvämligheten nr 1 för att kunna springa direkt efter. Du såg helt ok ut på bilderna. Något vi elit triathleter jobbar på är att vinkeln
Quote from Elias Engqvist on 14 January 2009, 20:45OK Pasi, tack! Bra info där!
OK Pasi, tack! Bra info där!
Quote from Funbeat user on 15 January 2009, 23:35Efter att ha lärt mig crawla hos Jönköping SS:s crawlskolor för vuxna och försökt harva själv i bassängen tog min simning ett rejält kliv framåt i höstas då jag vågade mig på att simma med IKHP-triathleterna. Nu har jag vågat mig på att simma i en master
Efter att ha lärt mig crawla hos Jönköping SS:s crawlskolor för vuxna och försökt harva själv i bassängen tog min simning ett rejält kliv framåt i höstas då jag vågade mig på att simma med IKHP-triathleterna. Nu har jag vågat mig på att simma i en master
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 08:12Christian,
jag kan bara hålla med! När man aldrig simtränat så känns det nästan lite läskigt att gå till simhallen. Jag minns hur jag undrade över vett och etikett i bassängen, hur gör man om nån vill simma om, kan man stretcha på golvet, är det töntigt a
Christian,
jag kan bara hålla med! När man aldrig simtränat så känns det nästan lite läskigt att gå till simhallen. Jag minns hur jag undrade över vett och etikett i bassängen, hur gör man om nån vill simma om, kan man stretcha på golvet, är det töntigt a
Quote from ellen olsson on 16 January 2009, 08:50> är det töntigt att ha skåpsnyckeln runt ankeln??
Absolut!
> är det töntigt att ha skåpsnyckeln runt ankeln??
Absolut!
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 11:30Jag e lite avis på er som har gått crawlskolor för vuxna!! Finns inte på Gotland:-( Så det e bara att försöka själv o det går ju som det går.....mindre bra:-)
Jag e lite avis på er som har gått crawlskolor för vuxna!! Finns inte på Gotland:-( Så det e bara att försöka själv o det går ju som det går.....mindre bra:-)
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 12:36Martina, finns väldigt många instruktionsvideos på Youtube. Du får kanske titta lite o sen be nån filma dig när du försöker härma?
Martina, finns väldigt många instruktionsvideos på Youtube. Du får kanske titta lite o sen be nån filma dig när du försöker härma?
Quote from Jonas Täng on 16 January 2009, 16:12Martina, ring närmaste simklubb och hör om de har någon mastersverksamhet. Det finns säkert någon hjälpsam simmare och/eller tränare som kan få igång dig i bassängen.
Martina, ring närmaste simklubb och hör om de har någon mastersverksamhet. Det finns säkert någon hjälpsam simmare och/eller tränare som kan få igång dig i bassängen.