Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 14:26De övningar som visar Löpekonomi är lite allround men tar ändå lite speciella löpmuskler. Dessa skulle jag kalla basicövningar för löpare + utfallsteg.
De övningar som visar Löpekonomi är lite allround men tar ändå lite speciella löpmuskler. Dessa skulle jag kalla basicövningar för löpare + utfallsteg.
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 14:55Janne: sa det betyder att gor jag dessa ovningar och utfallssteg (2-3 ggr per vecka) sa gor jag vad som kan goras (hemma och som amator) for att trana viktiga muskelgrupper?
Janne: sa det betyder att gor jag dessa ovningar och utfallssteg (2-3 ggr per vecka) sa gor jag vad som kan goras (hemma och som amator) for att trana viktiga muskelgrupper?
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 14:58Jag tränar i en löpklubb och vi kör alltid dessa som uppvärmning.
Det är ingen tung träning utan mer ett lätt styrkepass.
Jag tränar i en löpklubb och vi kör alltid dessa som uppvärmning.
Det är ingen tung träning utan mer ett lätt styrkepass.
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 15:02jag tycker 2-3 ggr/vecka låter mycket... Jag kör en gång i veckan. 3x30m skip, utfall, hälkick, låg skip el löphopp
jag tycker 2-3 ggr/vecka låter mycket... Jag kör en gång i veckan. 3x30m skip, utfall, hälkick, låg skip el löphopp
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 15:41Frågan är om styrketräning av benen är det viktiga. Kan det inte vara bättre att först koncentrera sig på bålen?
Löpare får rätt snabbt en grundstyrka i benen. Avancerade löpare har nytta av mer explosivitet och styrka för backar. Men i början av karriär
Frågan är om styrketräning av benen är det viktiga. Kan det inte vara bättre att först koncentrera sig på bålen?
Löpare får rätt snabbt en grundstyrka i benen. Avancerade löpare har nytta av mer explosivitet och styrka för backar. Men i början av karriär
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 15:59Kolla in http://www.marathon.se så har dom starttema om löpskolning.
Kolla in http://www.marathon.se så har dom starttema om löpskolning.
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 17:14Tack alla för pepp och träningsråd! Jag kör på med upptrappningen, varvar med lite styrka och så får loppet bli som det blir efter det!
Tack alla för pepp och träningsråd! Jag kör på med upptrappningen, varvar med lite styrka och så får loppet bli som det blir efter det!
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 08:17Tycker jag låter som en bra inställning. (t+)
Tycker jag låter som en bra inställning. (t+)
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 07:45Anna .: Övningar. I denna ordning (ca. 35 min).
Brygga (bak) 1x10 (använd cykelhjälm eller tjock dyna/sängen; Hitlerhunden 1x80; Hamstring pushups 2x15/ben; Single leg squats 3x15/ben; Plankan 1x3 w/ leg raises 15/ben/rep; Sidoplanka 3/sida; Prone torso-
Anna .: Övningar. I denna ordning (ca. 35 min).
Brygga (bak) 1x10 (använd cykelhjälm eller tjock dyna/sängen; Hitlerhunden 1x80; Hamstring pushups 2x15/ben; Single leg squats 3x15/ben; Plankan 1x3 w/ leg raises 15/ben/rep; Sidoplanka 3/sida; Prone torso-
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 07:47Anders: TACK! Ska testas (och googlas vissa benämningar) fortast möjligt!
Och svengelskan funkar utmärkt, om det bara vore två språk jag blandade hej vilt dagligen vore det ju underbart! (#)
😉
Anders: TACK! Ska testas (och googlas vissa benämningar) fortast möjligt!
Och svengelskan funkar utmärkt, om det bara vore två språk jag blandade hej vilt dagligen vore det ju underbart! (#)
😉