Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsschema
You need to log in to create posts and topics.

Tack. Iform hade jag helt glömt bort, mkt bra sida ju.

Jag har nu gjort ett eget träningsprogram för 10 veckor fram.

Kolla: http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=506

Vad tycker ni? För lite? För mycket?

Mitt mål är alltså att komma igång med motion, få bättre kondition och gå ner någr

I stort bra, men jag tycker nog att efter en 3-4 veckor kunde dra ner på gången under "jogg"-passen så att du springer en halvtimma i ett sträck så småningom! (Det är ju inte nödvändigt men är en utveckling som är naturlig och ett sätt att fortsätta att u

T J - det kan säkert fungera utmärkt. Det enda jag slås av är att du bara har en vilodag per vecka och att du skruvar upp vissa delmoment ganska snabbt. Det är ju vilan som gör att träningen ger effekt och man brukar ha en tumregel på att öka med max 10%

Christer:
Följde ett nybörjarprogram på Iform som jag fick tipset om här. Men tänkte precis som du att jag säkert kan minska ner på gångtiden. Får helt enkelt se hur det känns framöver. 🙂

I början, just för att det ska fortsätta vara kul och du inte har några specifika mål i stil med springa en mil på en timme eller så, skulle jag rekommendera att du inte känner att du måste träna just exakt det som står på dagens schema, om det står en ha

Peter:
Jo, kanske att det blir för få vilodagar och för mkt motion. Men kankse att dessa dagar med promenader kan klassas som vilodagar. Känner jag att det blir för mkt för mig och min kropp kommer jag helt klart ta bort de motionsdagarna med cykling och

Mimmi: Tack, bra förslag. Ska tänka på det! 🙂

Första träningsveckan har snart gått och allt har gått super, inte helt enligt planerna, men absolut nöjd. Men kom upp en liten fråga i min skalle idag...:
Jag följer träningsschemat som iForm har lagt upp för nybörjare för löpning. Det har gått bra, men

Jag är ingen expert men jag kan bara se till mig själv...

Följer Anders Szalkais träningsprogram på marathon.se till punkt och pricka och det har varit en fröjd att gå ut och springa varje gång. Jag har t.o.m. längtat efter nästa (lite längre) träningspa