Quote from Guest on 6 April 2010, 13:20Jag har nyligen börjat cykla racer, har cyklat ett par gånger. Har annars hållt på mkt med löpning och spinning några år och cyklat mkt i vardagen. Som nybörjare har jag en del frågor hur jag ska lägga upp träningen i vår!
Om jag ska köra fyra pass i veck
Jag har nyligen börjat cykla racer, har cyklat ett par gånger. Har annars hållt på mkt med löpning och spinning några år och cyklat mkt i vardagen. Som nybörjare har jag en del frågor hur jag ska lägga upp träningen i vår!
Om jag ska köra fyra pass i veck
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 13:30Ett ännu längre pass på söndagen.
Ett väldigt hårt fart/intervall pass på tisdagen och ett pass med långa intervaller på torsdagen.
Ett ännu längre pass på söndagen.
Ett väldigt hårt fart/intervall pass på tisdagen och ett pass med långa intervaller på torsdagen.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 14:33Det tipset tar jag också åt mig av David, tack tack 🙂
Det tipset tar jag också åt mig av David, tack tack 🙂
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 15:16Du menar 3-4 timmar på lördagen och t ex 4-5 timmar på söndagen? Räcker det inte med ett långpass i veckan om man inte har jätte höga tidsambitioner?
Sen undrar jag också om det går att köra ett intervallpass på spinningcykel istället eller om det inte g
Du menar 3-4 timmar på lördagen och t ex 4-5 timmar på söndagen? Räcker det inte med ett långpass i veckan om man inte har jätte höga tidsambitioner?
Sen undrar jag också om det går att köra ett intervallpass på spinningcykel istället eller om det inte g
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 16:33Du kan fika på söndagen.
Du bör köra dina pass på den cykeln som du avser att köra på.
Du kan fika på söndagen.
Du bör köra dina pass på den cykeln som du avser att köra på.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 17:20Jo samma cykel hade jag tänkt! Men för att summera rekommenderas två långpass ett på 3-4 timmar och ett på 5-6 samt två intervall pass i veckan om jag vill bli snabbare?
Jo samma cykel hade jag tänkt! Men för att summera rekommenderas två långpass ett på 3-4 timmar och ett på 5-6 samt två intervall pass i veckan om jag vill bli snabbare?
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 17:23Ja, så du inte går i sönder så lätt.
Se till att skaffa en kadensmätare och kör på + 90 i kadens det mesta av passen.
Ja, så du inte går i sönder så lätt.
Se till att skaffa en kadensmätare och kör på + 90 i kadens det mesta av passen.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:36En annan nybörjare hoppar in och undrar är...
Varför just 90+ i kadens?
Vad händer då?
Varför är det "dåligt" att ha lägre kadens?
Om man har högre, skall man då vara glad/stolt?
Summa: En kadensskola for dummies pls David!
🙂
En annan nybörjare hoppar in och undrar är...
Varför just 90+ i kadens?
Vad händer då?
Varför är det "dåligt" att ha lägre kadens?
Om man har högre, skall man då vara glad/stolt?
Summa: En kadensskola for dummies pls David!
🙂
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:50För att skona lederna och träna upp muskelminnet.
För att skona lederna och träna upp muskelminnet.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 22:10Som gitarrackord: muskelminnet. Det sitter där det ska sitta utan att man behöver tänka på det.
Som gitarrackord: muskelminnet. Det sitter där det ska sitta utan att man behöver tänka på det.