Quote from Guest on 16 August 2011, 12:39Hej!
Startar en liten tråd om träningsupplägg för en glad amatör som vill öka tempot lite! I samband med eventuell uppgradering av hjul (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1069366) så ska även träningen intensifieras för att nästa säson
Hej!
Startar en liten tråd om träningsupplägg för en glad amatör som vill öka tempot lite! I samband med eventuell uppgradering av hjul (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1069366) så ska även träningen intensifieras för att nästa säson
Quote from Rasmus Olsson on 16 August 2011, 12:49Det finns en grundregel, du blir bra på det du gör ofta. Därifrån kommer mina råd: 1) träna med en klubb så blir du snabbare med tiden. 2) Satsa på backintervaller eller vanliga intervaller - en gång i veckan.
Tre pass i veckan totalt blir bra. I vinter
Det finns en grundregel, du blir bra på det du gör ofta. Därifrån kommer mina råd: 1) träna med en klubb så blir du snabbare med tiden. 2) Satsa på backintervaller eller vanliga intervaller - en gång i veckan.
Tre pass i veckan totalt blir bra. I vinter
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 12:51Ja klubb ska jag köra med, bor i Huddinge nu så ska hänga med Spårvägen tror jag. Intervallträning, hur långa sträckor pratar man om?
Ja klubb ska jag köra med, bor i Huddinge nu så ska hänga med Spårvägen tror jag. Intervallträning, hur långa sträckor pratar man om?
Quote from Rasmus Olsson on 16 August 2011, 12:56Jag kör backträning. Leta upp en brant backe med lite trafik som det tar cia 2 minuter att cykla uppför. Kör sen stenhårt sex gånger. Typ.
Annars tror jag nog de flesta klubbar bedriver gemensamt intervallpass. Fredrikshof gör det.
Jag kör backträning. Leta upp en brant backe med lite trafik som det tar cia 2 minuter att cykla uppför. Kör sen stenhårt sex gånger. Typ.
Annars tror jag nog de flesta klubbar bedriver gemensamt intervallpass. Fredrikshof gör det.
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 13:00Låter bra!
Kruxet är att intervall-passen i cykelklubbarna oftast är för tuffa för mig.
De får nog vänta till slutet av nästa sommar kanske 🙂
Låter bra!
Kruxet är att intervall-passen i cykelklubbarna oftast är för tuffa för mig.
De får nog vänta till slutet av nästa sommar kanske 🙂
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 13:08Fordelen med intervall-pass, er jo at det ofte går langsomt til en bakke. Så kan de beste sykle i sitt tempo, og de dårligere i sitt tempo. Når man er ferdig, sykler alle rolig tilbake til samlingsplassen. Det er sånn vi gjør det i klubben min. de beste f
Fordelen med intervall-pass, er jo at det ofte går langsomt til en bakke. Så kan de beste sykle i sitt tempo, og de dårligere i sitt tempo. Når man er ferdig, sykler alle rolig tilbake til samlingsplassen. Det er sånn vi gjør det i klubben min. de beste f
Quote from Rasmus Olsson on 16 August 2011, 13:10Som Morten säger.
Bara haka på, finns inga undanflykter. Du blir mycket snabbare och starkare att cykla med de som är starkare och snabbare än dig.
Som Morten säger.
Bara haka på, finns inga undanflykter. Du blir mycket snabbare och starkare att cykla med de som är starkare och snabbare än dig.
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 13:11Många klubbar kör intervallerna på en delsträcka med vändpunkt, dvs de starkare hinner längre på samma tid och sedan blir det en spontan återsammling till nästa intervallstart 😉
Så även backträning och intervaller kan vara kul och socialt 😀
/M
Många klubbar kör intervallerna på en delsträcka med vändpunkt, dvs de starkare hinner längre på samma tid och sedan blir det en spontan återsammling till nästa intervallstart 😉
Så även backträning och intervaller kan vara kul och socialt 😀
/M
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 14:18Man lär sig att hålla hjul om man är sämre tränad.
Man lär sig att hålla hjul om man är sämre tränad.
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 14:22"Hålla hjul"?
"Hålla hjul"?