Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej Patrik.

Har lite frågor till ditt upplägg:

1. Ska jag i så fall köra på med detta upplägg med start nu? Dvs helt enkelt byta ut asfalten mot trainer när det kommer snö?

-Du ska inte byta ut asfaltsträningen mot trainer innan det är nödvändigt. Fan

Köra på hösten, det har jag varit för bekväm för förut! Nu ska pannbenet härdas! Skickar PM!

Jag vet inte om det är så bra att titta på snittfarten på sina rundor hela tiden. Det blir lätt att man hamnar i en gråzon som inte ger så mycket. Snittfarten är ju inte heller ett speciellt bra kvitto på träningseffekt heller. Dels för att den beror myck

Patrik: Ser att du bor i södra Sthlm. Du har då flera träningsställen med Hofvet som passar:
- Farsta ons, lör, sön
- Brostugan (Drottningholm) tors
- Slagsta lör

Det finns fler som kanske passar beroende på var du jobbar/studerar.

Det finns inget kr

Hur mycket tid har du att lägga på din träning?
Anledningen till att jag frågar är enkel. Ju mindre tid du har, desto högre andel bör vara kvalitetsträning om du vill utvecklas optimalt.

Även jag hade varit intresserad av ett bra träningsprogram för att bli snabbare på plattan och i spurt.
Min starka sida är backar även om jag har några kg för mycket men tappar på plattan samt förlorar spurter de sista 10-20 metrarna.

Här finns en hel del tips på enskilda träningsprogram:
http://trainright.com/tag/do-the-tour-stay-at-home/

Ta i.

Alex: Ja det stämmer kanske... snittfart är en enkel sak att ha som måttstock dock, när jag kör samma runda hela tiden, dock så är det såklart mkt som påverkar. Väntetid vid rödljus, motvind osv...

Raymond: Yes jag bor numera i Huddinge och har cyklat me

Hej Patrik,
Jag är nog i samma sits som du. Alldeles för lite tid att lägga på träning och resultaten låter därför vänta på sig.

1. Cykla med en cykelklubb. Själv kör jag (ibland) med Fredrikshof från Farsta. En liten en i familjen gör att familjelivet