Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Patrik, på torsdagar brukar vi i Spårvägen antingen köra intervall-/tempopass eller backintervaller. Håll utkik på hemsidan (http://www8.idrottonline.se/default.aspx?id=34282) efter tid och plats.

Välkommen!

Sitta på rulle.

Tack Jonas!

Jag har cyklat lite med David Lif som bor några hus ifrån mig, han tjatar också 😉 Ska ta mig i kragen och hänga med några turer!

Intervaller är nyckeln som alla säger. 2 gånger i veckan plus ett väldigt lugnt distanspass på helgen, gärna med grupp så du kan snacka dig runt!

Intervallträning funkar ju rätt bra inomhus åxå som någon skrev. Spinning, trainer eller aerobics av olika s

Ja, att haka på en liten för snabb grupp funkar kanske inte hela vägen, utan du kan få hoppa av. Du får slita hårt och nästa gång kommer du längre. Till slut blir du snabb och orkar hela vägen.

Enda sättet att bli snabbare är att tänja gränserna. I komfo

precis, inget fel på mellanmjölksträning men vill man bli bättre måste man ta i mer än man orkar.. för då orkar man till sist.. 😀

Ett annat bra sätt är att köra distans med ett gäng i snacktempo men lägga in en eller ett par fartsträckor på 5-10km. Där

Min runda jag tog i förrgår var JOBBIG och eftersom jag siktar på att ligga på 30km/h i snitt och körde solo så innebar det att jag pallade ca 2-4 min innan jag fick släppa lite på farten pga uppförsbacke, motvind eller annat.

Det blev en ganska naturlig

Patrik, ikväll kör Spåret intervaller på Ebbadalsvägen. Samling vid Friskis & Svettis Huddinge 18:30.

Hej Patrik.

Nu kommer jag att framstå som motvals, vilket kanske är rätt.

Men som jag ser det så är det inte intervaller som du ska satsa på i första hand.

Jonas invit skulle jag nappa på. Men är inte du medlem i Fredrikshof?
Ja ja byta klubb är ingen

Hej!

Det var ett långt och fint svar, och tips på en bra plan (långsiktig sådan), precis sånt gillar jag! Tack så mkt!

Jo jag är med i Fredrikshof (eller var med 2009 iaf), tror inte jag betalade medlemsavgiften för 2010. Men man kan väl vara med i två