Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Daniel, nämn det men också varför, så ingen får för sig det är sån där löjlig regel nu igen.

"It looks better for photo opportunities" ... 🙂

http://www.velominati.com/blog/the-rules/#40

P: Du skriver om olika makro faser, jag skulle också gärna vilja veta mer om detta. Kan du fota ditt brev och lägga upp här innan du skickar det?

Eller kanske bara beskriva kort ungefär vad varje makrofas bör innehålla?

Hej Petter.

Nu har det inte varit min mening att vara eller verka otrevlig eller på något sätt nonchalant mot dig och inte svarat. Nej jag har varit bortrest och kom hem från "medliga havet" i går natt. Och jag kommer att inom en snar framtid att besvar

Skulle definitivt uppskattas, och eftersom vi pratar om makrocyklar har jag inte blivit förnärmad på något sätt. Från det perspektivet har man ju gott om tid 🙂

Hej Petter.

Nu är detta vad jag tycker och känner inför träning och tränings upplägg. Och det finns säkert ett antal som inte delar den och vissa gör det.

Steg ett vid en träningsplanering för min del är två delad. Och som steg ett, vilket kan te sig s

Tack P!

Alltid intressant att få input, har saknat lite där när det gäller det längre perspektivet på träningen.

Det enda jag inte förstod var din sista mening. Du kör 4-5 st LSD pass på 4-5 timmar, men över hur många dagar?

De som tränar cykel gör just det så varför skulle det slita på kroppen?

"Det enda jag inte förstod var din sista mening. Du kör 4-5 st LSD pass på 4-5 timmar, men över hur många dagar?"

På lika många dagar. dvs jag kan köra 4-5 pass i rad som är 4-5 timmar långa. Och detta tack vare att intensiteten är så pass låg som den är