Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 15:07Du borde skaffa vita strumpor.
Du borde skaffa vita strumpor.
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 15:08Jo jag fick cykeln inställd när jag köpte den på Jarla Cykel men det var nog ingen jättenoggrann inställning... Ska kanske ta och mäta mig för att få lite värden. Ska även sätta cykeln i trainern och ta lite bättre kort mer rakt ifrån sidan...
Mvh
Jo jag fick cykeln inställd när jag köpte den på Jarla Cykel men det var nog ingen jättenoggrann inställning... Ska kanske ta och mäta mig för att få lite värden. Ska även sätta cykeln i trainern och ta lite bättre kort mer rakt ifrån sidan...
Mvh
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 15:26Skulle du sutttit för lågt hade du säkerligen fått ont i knät. Benet ska ju inte vara helt utsträkt när foten är längst ner. En benvinkel mellan lår och under en på ca30-35 grader brukar iaf funka för mig
Skulle du sutttit för lågt hade du säkerligen fått ont i knät. Benet ska ju inte vara helt utsträkt när foten är längst ner. En benvinkel mellan lår och under en på ca30-35 grader brukar iaf funka för mig
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 16:24Ja inga problem med knäna har jag.
Ja inga problem med knäna har jag.
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 16:27Men du hade problem att komma upp i högre kadens.
Det där med kadens är inget du arbetar in under ett eller två träningspass. Det är som ackord på gitarr. Du lär musklerna att hitta genom att öva, öva, öva ... muskelminne.
Men du hade problem att komma upp i högre kadens.
Det där med kadens är inget du arbetar in under ett eller två träningspass. Det är som ackord på gitarr. Du lär musklerna att hitta genom att öva, öva, öva ... muskelminne.
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 16:52Just den guide jag tänkte följa Daniel!
Fick följande resultat efter mätningarna:
Seat tube range c-c 60.3 - 60.8
Seat tube range c-t 62.1 - 62.6
Top tube length 58.7 - 59.1
Stem Length 12.2 - 12.8
BB-Saddle Position 88.3 - 90.3
Sad
Just den guide jag tänkte följa Daniel!
Fick följande resultat efter mätningarna:
Seat tube range c-c 60.3 - 60.8
Seat tube range c-t 62.1 - 62.6
Top tube length 58.7 - 59.1
Stem Length 12.2 - 12.8
BB-Saddle Position 88.3 - 90.3
Sad
Quote from Rasmus Olsson on 4 September 2011, 19:58Spontant utifrån bilderna, som inte är så exakta, så bör du höja sadeln 5-10 mm (som herr P. säger). Och kanske skjuta bak den 5-10 mm.
Läs min sadelskola: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Spontant utifrån bilderna, som inte är så exakta, så bör du höja sadeln 5-10 mm (som herr P. säger). Och kanske skjuta bak den 5-10 mm.
Läs min sadelskola: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 22:12Og i tilleg til strympene, så må ventilhetten fjernes. 🙂
Og i tilleg til strympene, så må ventilhetten fjernes. 🙂
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 10:43Ska vi nämna att bakdäckets logotyp borde centreras med ventilen?
Ska vi nämna att bakdäckets logotyp borde centreras med ventilen?
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:43Inte jag som monterat däcken! 🙂 Kom så ifrån butiken! 😉
Mvh P
Inte jag som monterat däcken! 🙂 Kom så ifrån butiken! 😉
Mvh P