Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag fick ett litet lyft med cyklingen när jag började komplettera cykelträningen med perioder av löpning.

Jag upplever det som att hjärta och lungor får sig en omgång av löpning och att dessa inte sedan begränsar vid cykling, utan då är det "endast" cyke

Jag var rädd för att någon skulle skriva något sådant. (Jag tycker löpning är tråkig, men har misstänkt att det också är nyttigt).

Løpning er bra for syklister, men sykling er inte bra for løpere. 🙁

Vill man träna central kapacitet, men har svårt att tåla hård löpning så är roddmaskin bra vinteralternativ. Lätt att dra upp hög puls i tex 4 min intervaller, fast med relativt liten skaderisk.

Om jag inte har helt fel så kan roddmaskinen vara bra för bålen, bålstabiliteten, också. Vilket kan vara nyttigt för oss cyklister. Även bröst, axlar mm. får väl sig en omgång.

Vänligen

P.

På vilket sätt är cykling inte bra för löpare?

Det där med hur bra roddmaskin är för cyklingen skulle jag gärna höra flera utlåtande om, äger ingen trainer för slaskiga snöstormsdagar men har en roddmaskin som jag brukar plåga mig i lite.

Brukar då, ofta efter ett löppass så man är uppvärmd köra 3x7m

Patric.

Den "centrala effekten" och "bålstabilit" kan tränas i en roddmaskin och båda dessa kan vara bra för en cyklist. Således kan det var ett alt så gott som något under vintern. Kanske inte bara, men som ett komplement.

Vänligen

P.

Gå på Yoga, Core eller pilates för att träna bålen...Simmning är också en utmärkt mag övning!

<På vilket sätt är cykling inte bra för löpare?<

1. Forde det gir økt muskelmasse, og det er inte løpere intresert i.
2. Og de muskler du utvikler med sykling, er inte de samme som du trenger som løper.

Og din aerobe kapasitet utvikles lettere/hurtigr