Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 14:59Jag fick ett litet lyft med cyklingen när jag började komplettera cykelträningen med perioder av löpning.
Jag upplever det som att hjärta och lungor får sig en omgång av löpning och att dessa inte sedan begränsar vid cykling, utan då är det "endast" cyke
Jag fick ett litet lyft med cyklingen när jag började komplettera cykelträningen med perioder av löpning.
Jag upplever det som att hjärta och lungor får sig en omgång av löpning och att dessa inte sedan begränsar vid cykling, utan då är det "endast" cyke
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 15:11Jag var rädd för att någon skulle skriva något sådant. (Jag tycker löpning är tråkig, men har misstänkt att det också är nyttigt).
Jag var rädd för att någon skulle skriva något sådant. (Jag tycker löpning är tråkig, men har misstänkt att det också är nyttigt).
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 20:44Løpning er bra for syklister, men sykling er inte bra for løpere. 🙁
Løpning er bra for syklister, men sykling er inte bra for løpere. 🙁
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 21:35Vill man träna central kapacitet, men har svårt att tåla hård löpning så är roddmaskin bra vinteralternativ. Lätt att dra upp hög puls i tex 4 min intervaller, fast med relativt liten skaderisk.
Vill man träna central kapacitet, men har svårt att tåla hård löpning så är roddmaskin bra vinteralternativ. Lätt att dra upp hög puls i tex 4 min intervaller, fast med relativt liten skaderisk.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:25Om jag inte har helt fel så kan roddmaskinen vara bra för bålen, bålstabiliteten, också. Vilket kan vara nyttigt för oss cyklister. Även bröst, axlar mm. får väl sig en omgång.
Vänligen
P.
Om jag inte har helt fel så kan roddmaskinen vara bra för bålen, bålstabiliteten, också. Vilket kan vara nyttigt för oss cyklister. Även bröst, axlar mm. får väl sig en omgång.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 23:01På vilket sätt är cykling inte bra för löpare?
På vilket sätt är cykling inte bra för löpare?
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 23:17Det där med hur bra roddmaskin är för cyklingen skulle jag gärna höra flera utlåtande om, äger ingen trainer för slaskiga snöstormsdagar men har en roddmaskin som jag brukar plåga mig i lite.
Brukar då, ofta efter ett löppass så man är uppvärmd köra 3x7m
Det där med hur bra roddmaskin är för cyklingen skulle jag gärna höra flera utlåtande om, äger ingen trainer för slaskiga snöstormsdagar men har en roddmaskin som jag brukar plåga mig i lite.
Brukar då, ofta efter ett löppass så man är uppvärmd köra 3x7m
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 15:54Patric.
Den "centrala effekten" och "bålstabilit" kan tränas i en roddmaskin och båda dessa kan vara bra för en cyklist. Således kan det var ett alt så gott som något under vintern. Kanske inte bara, men som ett komplement.
Vänligen
P.
Patric.
Den "centrala effekten" och "bålstabilit" kan tränas i en roddmaskin och båda dessa kan vara bra för en cyklist. Således kan det var ett alt så gott som något under vintern. Kanske inte bara, men som ett komplement.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 15:58Gå på Yoga, Core eller pilates för att träna bålen...Simmning är också en utmärkt mag övning!
Gå på Yoga, Core eller pilates för att träna bålen...Simmning är också en utmärkt mag övning!
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 21:19<På vilket sätt är cykling inte bra för löpare?<
1. Forde det gir økt muskelmasse, og det er inte løpere intresert i.
2. Og de muskler du utvikler med sykling, er inte de samme som du trenger som løper.Og din aerobe kapasitet utvikles lettere/hurtigr
<På vilket sätt är cykling inte bra för löpare?<
1. Forde det gir økt muskelmasse, og det er inte løpere intresert i.
2. Og de muskler du utvikler med sykling, er inte de samme som du trenger som løper.
Og din aerobe kapasitet utvikles lettere/hurtigr