Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 18:27cykla mkt och lägg in lite intervaller på vissa pass så ska du se att farten och kadensen kommer med tiden. tror inte det lönar sig att mixtra med utväxlingen m.m
cykla mkt och lägg in lite intervaller på vissa pass så ska du se att farten och kadensen kommer med tiden. tror inte det lönar sig att mixtra med utväxlingen m.m
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 18:44"kadensen bör väl ligga iaf mellan 80-100 vid träning runt 60 vid tung backträning låter mer rimligt"
Jag är superklen jag, men det visste vi/ni ju redan;)
Minimikadens 23 varv/min
Medelkadens 43 varv/min
Maxkadens 80 varv/minEnergiförbrukning 124
"kadensen bör väl ligga iaf mellan 80-100 vid träning runt 60 vid tung backträning låter mer rimligt"
Jag är superklen jag, men det visste vi/ni ju redan;)
Minimikadens 23 varv/min
Medelkadens 43 varv/min
Maxkadens 80 varv/min
Energiförbrukning 124
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 15:35Ett liten inlägg i diskussionen om kadens.
Förra veckan när jag körde korta intervaller 100 m, 2 min 30 sek, körde jag de två första med en snittkadens på 93. På den sista ökade jag kadensen till 105. Gick upp ett steg på kassetten för att orka. Det visa
Ett liten inlägg i diskussionen om kadens.
Förra veckan när jag körde korta intervaller 100 m, 2 min 30 sek, körde jag de två första med en snittkadens på 93. På den sista ökade jag kadensen till 105. Gick upp ett steg på kassetten för att orka. Det visa
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 15:41Jag försöker alltid trycka upp min kadens så mkt jag kan.
Upplever dock att det blir o-bra med resultat att jag inte känner att jag sitter naturligt på sadeln utan hoppar runt. Känns helt enkelt som att benen går FÖR fort för att det ska vara bra... Och d
Jag försöker alltid trycka upp min kadens så mkt jag kan.
Upplever dock att det blir o-bra med resultat att jag inte känner att jag sitter naturligt på sadeln utan hoppar runt. Känns helt enkelt som att benen går FÖR fort för att det ska vara bra... Och d
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 15:45Jag hade maxkadens på över 160 när jag testade för några år sedan.
Troligtvis var den ännu högre när jag härjade runt på Odrup o Forum.
Jag hade maxkadens på över 160 när jag testade för några år sedan.
Troligtvis var den ännu högre när jag härjade runt på Odrup o Forum.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 16:39jag har en maxkadens på 174 i nuläget och jag är 193cm lång så jag tror inte längden spelar så stor roll. beror nog mer på teknik i rundtrampet
jag har en maxkadens på 174 i nuläget och jag är 193cm lång så jag tror inte längden spelar så stor roll. beror nog mer på teknik i rundtrampet
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 16:46Ok, teknik + träna, träna alltså! 😀
Ok, teknik + träna, träna alltså! 😀
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:55Bra träning för rundtrampet är att koppla ur ena foten och cykla med ett ben i tex 1 minut gör med samma intensitet på andra benet oxå. Upprepa följande 3-4 gånger. gör detta 1 gång i veckan så ska du få se på resultat
Bra träning för rundtrampet är att koppla ur ena foten och cykla med ett ben i tex 1 minut gör med samma intensitet på andra benet oxå. Upprepa följande 3-4 gånger. gör detta 1 gång i veckan så ska du få se på resultat
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 21:57Fast då sitter "man" inte symmetriskt längre.
Fast då sitter "man" inte symmetriskt längre.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 22:56Ett ben i en minut ... en baggis.
Lygnens venner har en medlem som fick väldigt ont i ena benet nu under Joutnunheimen Rundt.
Han cyklade över Sognefjäll med ett ben ... inget skämt.
Han finns här i Funbeat.
Edit: det sista 15 mil cyklade han med ett
Ett ben i en minut ... en baggis.
Lygnens venner har en medlem som fick väldigt ont i ena benet nu under Joutnunheimen Rundt.
Han cyklade över Sognefjäll med ett ben ... inget skämt.
Han finns här i Funbeat.
Edit: det sista 15 mil cyklade han med ett