Quote from Guest on 1 February 2011, 23:08Jag har aldrig tänkt på hur jag springer vid löpning utan tar mig bara framåt när jag beger mig ut. Dagen efter får jag alltid sjuk träningsvärk i magen, ibland även i låren vilket känns logiskt, men framför allt magen. Är detta "normalt" eller kan det va
Jag har aldrig tänkt på hur jag springer vid löpning utan tar mig bara framåt när jag beger mig ut. Dagen efter får jag alltid sjuk träningsvärk i magen, ibland även i låren vilket känns logiskt, men framför allt magen. Är detta "normalt" eller kan det va
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 23:18Jag hoppas jag är normal för jag får av och till träningsverk i magen.
Kan det ha med hållningen att göra eller om du springer i "kuperad terräng"?
Jag hoppas jag är normal för jag får av och till träningsverk i magen.
Kan det ha med hållningen att göra eller om du springer i "kuperad terräng"?
Quote from Elias Engqvist on 1 February 2011, 23:23Hur ofta springer du?
Hur ofta springer du?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 07:31Kanske skulle lite styrketräning göra susen? Core-träning med fokus på armar, bål och rygg. Det behövs oftast inte mer än ett pass i veckan om 15 minuter för att få lite stadga för löpningen.
Kanske skulle lite styrketräning göra susen? Core-träning med fokus på armar, bål och rygg. Det behövs oftast inte mer än ett pass i veckan om 15 minuter för att få lite stadga för löpningen.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 08:37Jag kan inte påminna mig att jag nånsin fått träningsvärk annat än i benen efter löpning.
Jag tänker ofta på hur jag löper under passen. Axlar ner, armar avslappnade och sänkta (har tendens att dra upp dem), rak i rygg, bröst ut, upp med hakan, sjunk inte
Jag kan inte påminna mig att jag nånsin fått träningsvärk annat än i benen efter löpning.
Jag tänker ofta på hur jag löper under passen. Axlar ner, armar avslappnade och sänkta (har tendens att dra upp dem), rak i rygg, bröst ut, upp med hakan, sjunk inte
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 08:40Jag har absolut känt av magen - t.o.m. fått stanna en gång och massera magmusklerna för att kunna fortsätta. Det var visserligen ett tag sedan och jag har tränat en hel del core efter det. Men jag har märkt att löpning är super för min hållning och ska ma
Jag har absolut känt av magen - t.o.m. fått stanna en gång och massera magmusklerna för att kunna fortsätta. Det var visserligen ett tag sedan och jag har tränat en hel del core efter det. Men jag har märkt att löpning är super för min hållning och ska ma
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 08:44Jodå, det går alldeles utmärkt att få träningsvärk i magen med löpning, men det brukar gå över ganska fort enligt min erfarenhet.
Jodå, det går alldeles utmärkt att få träningsvärk i magen med löpning, men det brukar gå över ganska fort enligt min erfarenhet.
Quote from ellen olsson on 2 February 2011, 08:45Jag har fått träningsvärk i armarna en gång, fast då sprang jag i.o.f.s. med ett par nyköpta cykelhjul i händerna i nästan en mil så det borde nog inte räknas... 😉
Edit: Att få träningsvärk i magen verkar inte ett dugg konstigt. Bålmusklerna är viktiga
Jag har fått träningsvärk i armarna en gång, fast då sprang jag i.o.f.s. med ett par nyköpta cykelhjul i händerna i nästan en mil så det borde nog inte räknas... 😉
Edit: Att få träningsvärk i magen verkar inte ett dugg konstigt. Bålmusklerna är viktiga
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 09:17Inspiration/tröst!
http://tinyurl.com/runnersabs
Inspiration/tröst!
http://tinyurl.com/runnersabs
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 10:14Skall man se ut sådär bara av att springa så gör jag något fel (#)
Skall man se ut sådär bara av att springa så gör jag något fel (#)