Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:00Eh.. och jag får faktiskt träningsvärk i rumpan när jag GÅR raskt också. PLUS att jag aldrig springer snabbbare än 6 min/km-tempo så.. va??
*börjar starkt misstänka att jag är anatomiskt inkorrekt på något vis*Men jag tar glatt emot komplimangen att jag
Eh.. och jag får faktiskt träningsvärk i rumpan när jag GÅR raskt också. PLUS att jag aldrig springer snabbbare än 6 min/km-tempo så.. va??
*börjar starkt misstänka att jag är anatomiskt inkorrekt på något vis*
Men jag tar glatt emot komplimangen att jag
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:17Vid initieringen, jag kanske får korrigera mig till att hälkicken kommer som en effekt av aktivt baksidesarbete. Det är väl mest hamstring (som fäster under knät) som lyfter underbenet, men rörelsen startar med att glut. max sträcker lårbenet bakåt varpå
Vid initieringen, jag kanske får korrigera mig till att hälkicken kommer som en effekt av aktivt baksidesarbete. Det är väl mest hamstring (som fäster under knät) som lyfter underbenet, men rörelsen startar med att glut. max sträcker lårbenet bakåt varpå
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:22Tillägg: Och det är alltså när foten är där nere vid marken som den största effekten utvecklas - när foten är sådär högt som på bilden på Gebreselassie visar är det redan höftböjarna som jobbar för att föra fram benet igen. Eftersom det är en rätt klen mu
Tillägg: Och det är alltså när foten är där nere vid marken som den största effekten utvecklas - när foten är sådär högt som på bilden på Gebreselassie visar är det redan höftböjarna som jobbar för att föra fram benet igen. Eftersom det är en rätt klen mu
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:33Det låter.. Ouch!
Robert, får man smörja in fötterna med Crisco innan?
Det låter.. Ouch!
Robert, får man smörja in fötterna med Crisco innan?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:39Allt som minskar friktionen går bra.
Allt som minskar friktionen går bra.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 17:16*gapskrattar*
TACK! NU fattar jag vad Rune menade med att man ska springa med fötterna uppkörda i röven!
:D:D:D
*gapskrattar*
TACK! NU fattar jag vad Rune menade med att man ska springa med fötterna uppkörda i röven!
:D:D:D
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 21:17Jo men visst Annika.....när jag någon gång ger mig ut å springer någon sprintertävling....säg Gävle Halv-marathon så känner jag av den där extremakraftiga andningen naturligtvis å efteråt så har jag typ träningsvärk i vad som jag känner kan vara lungorna
Jo men visst Annika.....när jag någon gång ger mig ut å springer någon sprintertävling....säg Gävle Halv-marathon så känner jag av den där extremakraftiga andningen naturligtvis å efteråt så har jag typ träningsvärk i vad som jag känner kan vara lungorna
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 21:55Tack för alla svar!
Kör relativt mkt styrka och core så det lär inte bero på att jag är svag i magmusklerna (förhoppningsvis 😉
Tack för alla svar!
Kör relativt mkt styrka och core så det lär inte bero på att jag är svag i magmusklerna (förhoppningsvis 😉