Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 11:37Om vi skulle titta på alla världens löpare så se några ut som på bilderna, de flesta ser väl ut som folk gör mest = olika (t+)
Jag tror att de på bilderna tränar annat än "bara" löpning och att de kan ägna större delen av dygnet åt träning. Till skillnad
Om vi skulle titta på alla världens löpare så se några ut som på bilderna, de flesta ser väl ut som folk gör mest = olika (t+)
Jag tror att de på bilderna tränar annat än "bara" löpning och att de kan ägna större delen av dygnet åt träning. Till skillnad
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:14Ehm... jag får träningsvärk nästan enbart i rumpan när jag springer.
Vill nog INTE veta vad det säger om min löpstil? (#)
Ehm... jag får träningsvärk nästan enbart i rumpan när jag springer.
Vill nog INTE veta vad det säger om min löpstil? (#)
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:22Det är bra Jessie, min naprapat säger att jag borde "driva mer med rumpan" - förstått att inte alla lyckas aktivera gluteus maximus (hur man nu kan undvika det). Heja träningsvärk!
Det är bra Jessie, min naprapat säger att jag borde "driva mer med rumpan" - förstått att inte alla lyckas aktivera gluteus maximus (hur man nu kan undvika det). Heja träningsvärk!
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:23Jessie: Att du inte har en svag och inaktiv rumpa, vilket är bra!
Jessie: Att du inte har en svag och inaktiv rumpa, vilket är bra!
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:24Jessie, du har en aktiv rumpa (H)
Jessie, du har en aktiv rumpa (H)
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:11Flikar in en fråga här: vid normal gång aktiveras inte gluteus maximus, endast vid löpning. Stämmer det?
Flikar in en fråga här: vid normal gång aktiveras inte gluteus maximus, endast vid löpning. Stämmer det?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:33Ja, och inte bara vid gång. Vid långsam jogg kan man ha rätt liten aktivering av gluteerna också; baserat på var stelhet och träningsvärk sätter in i olika farter kan jag konstatera att för egen del måste jag befinna mig neremot 4:30-tempo eller åtminston
Ja, och inte bara vid gång. Vid långsam jogg kan man ha rätt liten aktivering av gluteerna också; baserat på var stelhet och träningsvärk sätter in i olika farter kan jag konstatera att för egen del måste jag befinna mig neremot 4:30-tempo eller åtminston
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:10En del menar att hälkicken kommer som ett resultat av avslappnad tillbakafjädring, inte aktivt muskelarbete.
En del menar att hälkicken kommer som ett resultat av avslappnad tillbakafjädring, inte aktivt muskelarbete.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:44I någon mån, kanske. Hamstring och rekylen från hälsenan bör rimligen arbeta uppåt båda två när man lyfter foten. Men om inget aktivt muskelarbete skulle krävas för att lyfta fötterna uppåt kan jag inte se varför man skulle behöva rumpmuskler i löpning öh
I någon mån, kanske. Hamstring och rekylen från hälsenan bör rimligen arbeta uppåt båda två när man lyfter foten. Men om inget aktivt muskelarbete skulle krävas för att lyfta fötterna uppåt kan jag inte se varför man skulle behöva rumpmuskler i löpning öh
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:53Nu fattar jag inte... Var i hälkick-fasen lägger sig gluteus i?
BILD:http://www.sporting-heroes.net/files_athletics/GEBRSELASSIE_19960729_GH_L.jpg
Nu fattar jag inte... Var i hälkick-fasen lägger sig gluteus i?
BILD:http://www.sporting-heroes.net/files_athletics/GEBRSELASSIE_19960729_GH_L.jpg