Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 17:02Inser nu att detta var vad Mattias Reck talade om på ett föredrag för ett gäng Hofvare i vintras: Proffsen kan ligga på Borgskalans 16-17 och ändå endast köra på fettförbränning, dvs spara sig för en utbrytning eller dylikt. Det måste ju vara målet att ku
Inser nu att detta var vad Mattias Reck talade om på ett föredrag för ett gäng Hofvare i vintras: Proffsen kan ligga på Borgskalans 16-17 och ändå endast köra på fettförbränning, dvs spara sig för en utbrytning eller dylikt. Det måste ju vara målet att ku
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 17:04Det är ju inte precis någon nyhet.
Jag hoppas att inte proffsen tränar för V(ingel)R(undan).
Det är ju inte precis någon nyhet.
Jag hoppas att inte proffsen tränar för V(ingel)R(undan).
Quote from Sandra Näslund on 17 September 2012, 18:37Följdfråga:
Om man forutsätter att "tröskelintervaller ... 2-3 pass i veckan med 2x20 intervaller på 95% av tröskeleffekten" är modellen - ska då den träningen utföras grenspecifikt?
Eller kan man som cyklist fuska med löpning och ändå uppnå så gott so
Följdfråga:
Om man forutsätter att "tröskelintervaller ... 2-3 pass i veckan med 2x20 intervaller på 95% av tröskeleffekten" är modellen - ska då den träningen utföras grenspecifikt?
Eller kan man som cyklist fuska med löpning och ändå uppnå så gott so
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 18:39Man lägger in dom i fem timmarspassen.
Man lägger in dom i fem timmarspassen.
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 08:30De är mycket grenspecifika. Löpning ger i princip skit i sammanhanget. Löpning kan bibehålla/förbättra ditt v02max beroende på hur tränad du är, men gör inte något din tröskeleffekt i cykel.
David, helt rätt om man är på elitnivå.... Som glad amatör i D-
De är mycket grenspecifika. Löpning ger i princip skit i sammanhanget. Löpning kan bibehålla/förbättra ditt v02max beroende på hur tränad du är, men gör inte något din tröskeleffekt i cykel.
David, helt rätt om man är på elitnivå.... Som glad amatör i D-
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 08:38Ari M vad innebär begreppet "tröskeleffekten" För mig är det kanske inte det samma som för dig. Men jag tror att du menar den effekt man kan hålla i 1 timme eller? Och således samma värde som för "tröskelpulsen" D.v.s. den puls ma kan hålla i en timmen.
Ari M vad innebär begreppet "tröskeleffekten" För mig är det kanske inte det samma som för dig. Men jag tror att du menar den effekt man kan hålla i 1 timme eller? Och således samma värde som för "tröskelpulsen" D.v.s. den puls ma kan hålla i en timmen.
Quote from Lena O on 18 September 2012, 10:20Det går inte att endast köra på fettförbränning!
Det går inte att endast köra på fettförbränning!