Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Linus: det är den mänskliga kroppen vi pratar om. Det är dygnsvariation på rubbet. Det finns bara "om" och "förmodligen" att ta till om man ska vara ärlig.

Och vad det gäller din träning så får du väl prova dig fram som alla andra. Hur just du reagerar p

Tack för dina handfasta råd M F. 😀

David: nja, more or less... klart att det ibland blivit snabba tvåtimmarspass, men väldigt sällan ren intervallträning (jo förresten, 2007 och även lite 2009 körde jag lite spinning, det får nog räknas som intensivt). 😀

Tränar du alltid själv?

Tja, som du frågar så får du svar. Tröskelpuls som definierat av dig har ingenting med prestationen att göra. Din fråga tar avstamp i någonting som saknar relevans för det du egentligen vill veta - vem som cyklar snabbast.

Har du kört distans i tio års t

"Har du kört distans i tio års tid så kan jag lova dig att du med rätt träning i övrigt klarar dig på 5 pass över 3 h nästa år och kör snabbare runt Vättern än någonsin."

OK, låter ju bra. (H)

Jag körde Chris Carmichaels "Time Crunched Cyclist" program infrö VR ifjor och det gav tydliga resultat - jag blev jättesnabb - de första 10 milen, sen var det krampkänningar fram till Medevi.

Behövs nog en del distans också.. men det lär du ju få om du

Treningsfysiologi og hvordan, er min store interesse, men jeg orker inte skrive om det på Norsk, i et Svensk forum..
Det finnes 10 000 sider på googel om emnet : søk...
Nu skal jeg ut og hugge/ kløve ved til neste vinter. 🙂

Linus, för att ge mitt svar på din ursprungsfråga.

JA, det hjälper att köra tröskelintervaller för att bli snabbare på VR. Kör 2-3 pass i veckan med 2x20 intervaller på 95% av tröskeleffekten och mixa in dina distanspass på helgerna och kanske 1 på varda

"Med en högre tröskeleffekt kan du ligga på en större andel fettförbränning än tidigare på en högre effekt."
Tack Daniel, det är ju precis det man vill uppnå för att kunna bli snabbare på VR. 🙂