Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

P: Du verkar fäst vid VO2Max, för ett uthållighetslopp har det inte så stor betydlese som du verkar tro.

Se det så här:
Cyklist 1 har VO2Maxeffekt=X och en tröskeleffekt som är 0,75X.
Cyklist 2 har VO2Maxeffekt=0,9X och en tröskeleffekt som är 90% av t

Daniel, jag håller med, men det är stor skillnad på ett tempolopp och t.ex. VR, så det är just det jag funderar på vad som blir konsekvensen (eftersom att man inte kan ligga på tröskelpuls i 30 mil)

”P: Du verkar fäst vid VO2Max, för ett uthållighetslopp har det inte så stor betydlese som du verkar tro.”

Daniel, då tror jag att du missat min poäng. Jag skriver väl att det är bra att ha ett så högt VO2max som möjligt och det oavsett och inget annat,

Det är väl inte helt ovanligt att vinterträning innehåller en hel del HIT och långpass men mindre där emellan?

sedan på våren börjar det bli dags att fila till sig lite och kör andra pass.
tävlingsträningen kommer väl igång så att kroppen blir fit för de

P: Högt VO2max hjälper liksom inte om du bara frikopplar, så nej, högt vo2max är inte bara av godo.

"P: Högt VO2max hjälper liksom inte om du bara frikopplar, så nej, högt vo2max är inte bara av godo"

MF förklara för mig när det inte är det. För det vil jag verkligen veta. På riktigt vill jag det och inte drygt.

Att ha ett högt VO2max skulle vara dål

P. Du har ju ett effektivitetsresonemang att ta hänsyn till. Om ett högre VO2max bara leder till ökat värmeläckage så är det slöseri med bränsle. Varför extremt högt vo2max och hög effektivitet inte kombineras...

Jag vet inte varför FB-diskussionerna all

Fast ska man inte passera 30 km/h i snitt så kan man göra som vaktsoldaten. Hur han nu gör?

M F:

"P. Du har ju ett effektivitetsresonemang att ta hänsyn till. Om ett högre VO2max bara leder till ökat värmeläckage så är det slöseri med bränsle. Varför extremt högt vo2max och hög effektivitet inte kombineras..."

Nu skriver du _om_, inte _att_ de

Men du har väl inte enbart kört distansträning?