Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTraillöpning i Frankrike
You need to log in to create posts and topics.

Denna diskussion vänder sig till dig som gillar Frankrike och som älskar bergslöpning!

Här kan vi reta varandras aptit genom förföriska små redogörelser för redan sprungna lopp.
Här kan vi förundras över landets outtömliga utbud av spännande arrangemang.

Och mina erfarenheter av bergslöpning/traillöpning i Frankrike utgörs av:

* Fila Sky Race (heter idag Merrell Sky Race), i Serre Chevalier, ca 50 km och 2500hm.

* A Paolina, på Korsika. Ett landsvägslopp i bergsmiljö. 72 km och 1700hm.

* Tour des Glaci

Festligt Viktor!
Jag har själv sprungit Marathon du Mont-Blanc, 29 juni i år. Varmt i dalen, svalt uppe på drygt 2000.

Har du datum för de evenemang du nämner?

Tycker att Serre-grejen verkar intressant.

Datumen går garanterat att googla fram...
Jag lär väl hitta all info jag behöver i Endurance-Mag, en fransk traillöpartidning som jag prenumererar på. 🙂

Jätterolig tråd som jag gärna hårdbevakar (t+)

Även om det går att googla fram det mesta är det jättesmidigt om ni skriver t.ex. distans och ungefärlig årstid så vet man vilka lopp man skall bemöda sig om att kolla upp närmare. För er som är löparfrankof

FREDRIK:

Jag har prenumererat på Edurance Mag och står i färd att återuppta den. Suverän tidning, måste vara något av traillöpningens svar på Vakttornet...
För övrigt lyckades jag lägga vantarna på en officiell guide till 5500 franska löpartävlingar, i s

Om man åker till t.ex. Briancon så tar man lämpligen med cykeln också. 🙂
Det finns billigt vandrarhemsliknande boende där. Själv så funderar jag på att köpa en lägenhet någonstans i Alperna eller Pyrenéerna...

Fredrik,
är det en hint om att alla funbeatare snart kan kinesa i en liten alphytt 😉

Jag håller med Fredrika, ju mer fakta och skrönor ni kan dra kring dessa traillopp desto bättre. Fantastiska bilder!

Snygga bilder... det där kanske skapar nya trail runner... hmmm... får fundera...

Viktor:
Sofie, som jag sprang med, och jag skrev en liten blogg om Marathon du Mount-Blanc för att berätta om dess förträfflighet.

Betr Serre ser. och låter det verkligen trevligt. Var där i år, vecka 12. Åkte då med Langley men vet ju UCPA har ju ett ce