Quote from Guest on 10 January 2013, 15:34När man sitter och kör på sin trainer så kan man ju uppnå samma motstånd på flera sätt.
Antingen med låg växel på cykeln och mycket motstånd på trainern, ungefär som om det vore en brant backe.
Andra sättet är att ha hög växel på cykeln och lågt motstå
När man sitter och kör på sin trainer så kan man ju uppnå samma motstånd på flera sätt.
Antingen med låg växel på cykeln och mycket motstånd på trainern, ungefär som om det vore en brant backe.
Andra sättet är att ha hög växel på cykeln och lågt motstå
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 15:44Lagom är bäst
Lagom är bäst
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 16:09Edit: Läste frågan slarvigt och svarade helt fel
Edit: Läste frågan slarvigt och svarade helt fel
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 16:42Jag tycker det känns bättre med hög växel/lågt motstånd, låter ju lite mer dock.
Jag tycker det känns bättre med hög växel/lågt motstånd, låter ju lite mer dock.
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 17:07Jag kör alltid på lätta växlar och hög kadens, helst över 90. För mig handlar det primärt om att jag vill bli uthållig snarare än stark, plus att mitt ena knä inte klarar tunga växlar / låg kadens.
Jag kör alltid på lätta växlar och hög kadens, helst över 90. För mig handlar det primärt om att jag vill bli uthållig snarare än stark, plus att mitt ena knä inte klarar tunga växlar / låg kadens.
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 17:10Håller med Conny då det alltid är roligare att se högre snitthastigheter 🙂
Håller med Conny då det alltid är roligare att se högre snitthastigheter 🙂
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 20:44Jag brukar växla, men jag undrar också hur man "ska" göra.
Och när jag körde senast följde jag ett program och plötsligt skulle det vara brant uppför och man skulle stå upp och hålla 75 i kadens men det blev för lätt på lägsta växeln ... så jag måste nog
Jag brukar växla, men jag undrar också hur man "ska" göra.
Och när jag körde senast följde jag ett program och plötsligt skulle det vara brant uppför och man skulle stå upp och hålla 75 i kadens men det blev för lätt på lägsta växeln ... så jag måste nog
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 22:08Varför stå upp på en trainer med 75 i kadens?
Varför stå upp på en trainer med 75 i kadens?
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 22:17Brukar man inte stå upp på cykeln som är fastspänd i trainern??
Brukar man inte stå upp på cykeln som är fastspänd i trainern??
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 22:31Ja... Alltså jag stod upp på cykeln och cyklade (var det oklart?)
Anledningen var att jag körde filmen Revolver från thesufferfest.com - det är nästan bara sitta och trampa i 90, 100 och 100+ men en kort sekvens var det brant uppför och då skulle man stå
Ja... Alltså jag stod upp på cykeln och cyklade (var det oklart?)
Anledningen var att jag körde filmen Revolver från thesufferfest.com - det är nästan bara sitta och trampa i 90, 100 och 100+ men en kort sekvens var det brant uppför och då skulle man stå