Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 22:39Enda gången som man står upp är ifall det inte går att sitta ned.
Enda gången som man står upp är ifall det inte går att sitta ned.
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 07:21Frågan gällde väl inte kadens, utan växel o trainermotstånd? Bra fråga tycker jag, nån som har bra svar på den?
Frågan gällde väl inte kadens, utan växel o trainermotstånd? Bra fråga tycker jag, nån som har bra svar på den?
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 07:47Ja.
Ja.
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 08:30Jag förstår nog inte frågan i så fall, eller har jag någon annan slags trainer. Jag kan inte ställa in motståndet på min trainer, det är ett och samma och motståndet avgörs bara av vilken växel jag sätter cykeln på (cykelns egna växlar alltså) och hur sna
Jag förstår nog inte frågan i så fall, eller har jag någon annan slags trainer. Jag kan inte ställa in motståndet på min trainer, det är ett och samma och motståndet avgörs bara av vilken växel jag sätter cykeln på (cykelns egna växlar alltså) och hur sna
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 09:19Jag ställer in max motstånd på trainern. Sedan varierar jag motstånd under passet med växlarna. Detta för att få så lågt ljud som möjligt. Men det är jag det.
Jag ställer in max motstånd på trainern. Sedan varierar jag motstånd under passet med växlarna. Detta för att få så lågt ljud som möjligt. Men det är jag det.
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 09:24Sara:
Antingen länkade du fel, eller så har du tappat bort det här reglaget:
"?Remote handlebar shifter for on-the-fly adjustment offers 5 levels of varible resistance"
(Ja, det var Wiggle som skrev "varible".)
Sara:
Antingen länkade du fel, eller så har du tappat bort det här reglaget:
"?Remote handlebar shifter for on-the-fly adjustment offers 5 levels of varible resistance"
(Ja, det var Wiggle som skrev "varible".)
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 10:01Gott Mos! 🙂
Gott Mos! 🙂
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 10:18Jag länkade fel. Jag har denna:
http://www.wiggle.co.uk/elite-crono-fluid-elastogel-trainer/
Jag länkade fel. Jag har denna:
http://www.wiggle.co.uk/elite-crono-fluid-elastogel-trainer/
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 10:20För att svara på TS fråga, som inte handlar ett dugg om kadens eller träningsteknik, så kommer mina spekulationer här:
Jag kör lite lägre motstånd och högre växel för jag tror att bromsen kan hålla ett jämnare motstånd vid högre fart (hastighet på bakhjul
För att svara på TS fråga, som inte handlar ett dugg om kadens eller träningsteknik, så kommer mina spekulationer här:
Jag kör lite lägre motstånd och högre växel för jag tror att bromsen kan hålla ett jämnare motstånd vid högre fart (hastighet på bakhjul
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 10:34Det verkar rimligt att vilja undvika slirning mellan däcket och trainern, om inte annat slits däcket fortare. Detta minskas genom mindre motstånd på trainern. För att kompensera måste man då ha högre motstånd (högre växel) på cykeln.
Det verkar rimligt att vilja undvika slirning mellan däcket och trainern, om inte annat slits däcket fortare. Detta minskas genom mindre motstånd på trainern. För att kompensera måste man då ha högre motstånd (högre växel) på cykeln.