Quote from Funbeat user on 28 November 2008, 09:10Jag har satt cykeldatorn på bakdäcket. Fungerar bra.
Jag har satt cykeldatorn på bakdäcket. Fungerar bra.
Quote from Funbeat user on 28 November 2008, 16:53Hej Johan.
"Har ni satt cykeldatorn på bakhjulet och tar cyklad distans på så vis eller kör ni bara med puls/cyklad tid när ni kör på trainer?"
Jag kör med både och. Då vet jag att cykeldatorn är "kalibrerad" när jag kommer ut. Och sen kan jag få mer in
Hej Johan.
"Har ni satt cykeldatorn på bakhjulet och tar cyklad distans på så vis eller kör ni bara med puls/cyklad tid när ni kör på trainer?"
Jag kör med både och. Då vet jag att cykeldatorn är "kalibrerad" när jag kommer ut. Och sen kan jag få mer in
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 08:07Ok, nu har läst en del om trainers här och har själv köpt en tacx flow, men undrar hur jag kan mäta pulsen i den??? en del har skrivit om att polars pulsband ska funka, men jag har en garmin, funkar det tro och är det bara att sätta på sig bandet och den
Ok, nu har läst en del om trainers här och har själv köpt en tacx flow, men undrar hur jag kan mäta pulsen i den??? en del har skrivit om att polars pulsband ska funka, men jag har en garmin, funkar det tro och är det bara att sätta på sig bandet och den
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 08:53Lotta:
"...polars pulsband ska funka, men jag har en garmin, funkar det tro och är det bara att sätta på sig bandet och den känner av sencorn eller??..."Som sagt fungerar det med Polar, även om jag får en liten differens mellan klockan och trainern. Jag
Lotta:
"...polars pulsband ska funka, men jag har en garmin, funkar det tro och är det bara att sätta på sig bandet och den känner av sencorn eller??..."
Som sagt fungerar det med Polar, även om jag får en liten differens mellan klockan och trainern. Jag
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 08:58Lotta: jag har en likadan trainer som du. Den är tyst och fin om du kör med rätt däck och ser till att hålla kontaktytan mot däcket ren - minsta lilla smuts där ger ett brummande, obehagligt ljud.
Jag kör med Tacxs trainerdäck och har en matta under, då ä
Lotta: jag har en likadan trainer som du. Den är tyst och fin om du kör med rätt däck och ser till att hålla kontaktytan mot däcket ren - minsta lilla smuts där ger ett brummande, obehagligt ljud.
Jag kör med Tacxs trainerdäck och har en matta under, då ä
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 09:21Ok, då blir det ett par trainerdäck....låter så...
Och visst, det är bara att testa garmin pulsbandet så klart, om det bara är så enkelt att ta på det och köra, tänkte inte på det....du vet jag är ju så ny i trainer världen så allt sitter inte på momangen
Ok, då blir det ett par trainerdäck....låter så...
Och visst, det är bara att testa garmin pulsbandet så klart, om det bara är så enkelt att ta på det och köra, tänkte inte på det....du vet jag är ju så ny i trainer världen så allt sitter inte på momangen
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 10:41Citat: Ok, då blir det ett par trainerdäck...
Du behöver bara ett, på bakhjulet.
Citat: Ok, då blir det ett par trainerdäck...
Du behöver bara ett, på bakhjulet.
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 11:25Ja det är klart, ett , man skriver så knäppt i bland.....
Ja det är klart, ett , man skriver så knäppt i bland.....
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 12:08glöm inte att skydda främre delen av hojjen mot svett också. Givetvis finns det dyra skydd att köpa men en plastpåse över styrstam och överrör samt ett par tejpbitar funkar också.
glöm inte att skydda främre delen av hojjen mot svett också. Givetvis finns det dyra skydd att köpa men en plastpåse över styrstam och överrör samt ett par tejpbitar funkar också.