Quote from Funbeat user on 24 October 2008, 09:10Varför inte sitta ute på gården och köra? Det är inte varje dag som det finns publik på träningspassen.
Varför inte sitta ute på gården och köra? Det är inte varje dag som det finns publik på träningspassen.
Quote from Funbeat user on 24 October 2008, 09:11Fördelen med stomljud (nytt ord för mig, tack Håkan C) är ju i så fall att det blir omöjligt för grannarna att peka ut den skyldige. Minns att man suttit i en lägenhet och trott att det var närmaste granne som borrade, visade sig vara 4 våningar ner.
Fördelen med stomljud (nytt ord för mig, tack Håkan C) är ju i så fall att det blir omöjligt för grannarna att peka ut den skyldige. Minns att man suttit i en lägenhet och trott att det var närmaste granne som borrade, visade sig vara 4 våningar ner.
Quote from Funbeat user on 24 October 2008, 10:43Hej.
Nu har jag inte dessa problem då jag har min trainer ute i förrådet. Där stör jag ingen.
Men jag kan tänka mig att för grannsämjans skull kanske man bör ha en matta under trainen för att minska detta problem. Jag har matta eller rättare sagt jag ha
Hej.
Nu har jag inte dessa problem då jag har min trainer ute i förrådet. Där stör jag ingen.
Men jag kan tänka mig att för grannsämjans skull kanske man bör ha en matta under trainen för att minska detta problem. Jag har matta eller rättare sagt jag ha
Quote from Funbeat user on 24 October 2008, 15:34fyllde min Thorens skivspelare med dämpningsmattor från Bostik och den blev väldigt brumfri nåt sånt i bitar som passar under fötterna på trainern hade kanske även kunnat dämpa en trainer?
fyllde min Thorens skivspelare med dämpningsmattor från Bostik och den blev väldigt brumfri nåt sånt i bitar som passar under fötterna på trainern hade kanske även kunnat dämpa en trainer?
Quote from Johannes Winger-Lang on 25 October 2008, 16:24Kronans liggunderlag dubbelvikt fixar stomljudet i kåken.
Kronans liggunderlag dubbelvikt fixar stomljudet i kåken.
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 17:30Någon som vet något dB-test som genomförts över ett antal trainers? Torde väl finnas något tyskt men jag har inte hittat. Eller är det någon trainer som går ut med att de är tystast på marknaden eller liknande? Min bästa träningstid är inte anpassad ens f
Någon som vet något dB-test som genomförts över ett antal trainers? Torde väl finnas något tyskt men jag har inte hittat. Eller är det någon trainer som går ut med att de är tystast på marknaden eller liknande? Min bästa träningstid är inte anpassad ens f
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 18:18Hej Adreas.
Ja vissa utger sig för att ha "50% lägre ljudnivå (mätt i dB)" bla Elite, Crono Fluid trainer och den skulle då ha en ljudnivå på ca 45 dB vid ett motstånd på 1100 W om man jämför den med min CS1000. Jag ställer mig mycket tveksam till det.
Hej Adreas.
Ja vissa utger sig för att ha "50% lägre ljudnivå (mätt i dB)" bla Elite, Crono Fluid trainer och den skulle då ha en ljudnivå på ca 45 dB vid ett motstånd på 1100 W om man jämför den med min CS1000. Jag ställer mig mycket tveksam till det.
Quote from Funbeat user on 26 October 2008, 11:16Tackar för infon P!
Eventuellt får jag se hur grannarna påverkas av ljudet. Jag vet iom överhörning att nuvarande granne kör NeedForSpeed så det kanske kommer att höras att jag kör NeedForCycling!? 🙂
Tackar för infon P!
Eventuellt får jag se hur grannarna påverkas av ljudet. Jag vet iom överhörning att nuvarande granne kör NeedForSpeed så det kanske kommer att höras att jag kör NeedForCycling!? 🙂
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 11:03På lunchen så ska jag hämta min trainer, ska provköra den lite i eftermiddag/kväll så skriver jag väl ett utlåtande sedan om den.
På lunchen så ska jag hämta min trainer, ska provköra den lite i eftermiddag/kväll så skriver jag väl ett utlåtande sedan om den.
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 13:11Nu står den hemma, har inte hunnit testa den än, bara packat upp den. Men rent spontant så känndes det inte som att max belastning var speciellt tungt... en annan sak var att den såg för smal ut för min cross, men jag anntar att jag inte kollat över instä
Nu står den hemma, har inte hunnit testa den än, bara packat upp den. Men rent spontant så känndes det inte som att max belastning var speciellt tungt... en annan sak var att den såg för smal ut för min cross, men jag anntar att jag inte kollat över instä