Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer funderingar
You need to log in to create posts and topics.

Du fuskar om du kör med en motocross på den.

Jaha :/
Jaja, bara att skicka tillbaka den då isådanafall.

Hej,

ytterligare lite trainerfunderingar, vad skiljer de olika modellerna åt? Är det enbart data-"lull-lull" eller är det även hårdvaran?
T ex TACX-modellerna Sirius (1 850kr) och Satori (2 295kr)

Och...kan man använda i-Magicen:en utan att den är ihopkopplad till datorn? Eller pajar man motorn isåfall?

Med risk för att skämma ut mig mer än jag redan gjort.... 😉
Jag har köpt mig en Elite-trainer men blir inte klok på hur jag ska få fast hojen i trainern. På samma sida som kassetten sitter är det ju inget problem, men på andra sidan, där "snabbklämman" t

Mavics konstruktion av snabbkopplingen är inte bra i en trainer. Du får ordna en annan som har armen en bit in i "konstruktionen".

Då jag har närmare till garaget än till en cykelaffär, så blir det nog att jag gör plats för "örat" med vinkelslipen. Det har sagts förut och kommer säkert att sägas igen: -Det är konstigt att man alltid ska behöva köra med vinkelslipen innan grejorna pas

Hmm, jag köpte en Elite men fick med en axel. Säg till där du köpte den så du får en som passar.

Hej Johan.

Jag har ingen Elit men jag kan tänka mig att det är ungefär samma för alla trainers. Och mitt råd är att du köper motsv eller varaför inte ett Tacx, snabblås för trainer. Det sitter bra mycket bättre än de andra snabblåsen jag har. Och inte be

Har nu fått ordning på grejorna. Nu nästa fråga.
Har ni satt cykeldatorn på bakhjulet och tar cyklad distans på så vis eller kör ni bara med puls/cyklad tid när ni kör på trainer?