Quote from Catharina Brattlin on 17 August 2011, 17:05Du är förmodligen inte medveten om att Du drar upp axlarna mot öronen när Du springer? Förräns det börjar göra ajaj?
Ett råd jag fick, när jag utbildade mig till boxinstruktör var, att tejpa med en jobbig tejp (=gör ont när den sträcks!) från bröstet, öv
Du är förmodligen inte medveten om att Du drar upp axlarna mot öronen när Du springer? Förräns det börjar göra ajaj?
Ett råd jag fick, när jag utbildade mig till boxinstruktör var, att tejpa med en jobbig tejp (=gör ont när den sträcks!) från bröstet, öv
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 18:19Precis Torbjörn, i stället för att åtgärda problem med löpningen genom att fokusera på det man har problem med under det att man springer, så kan man visualisera att man springer. Jag ser i din träningskalender att du själv ofta tillämpar denna metod.
Precis Torbjörn, i stället för att åtgärda problem med löpningen genom att fokusera på det man har problem med under det att man springer, så kan man visualisera att man springer. Jag ser i din träningskalender att du själv ofta tillämpar denna metod.
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 18:52Det här är emot allt jag har läst. Men jag tycker att jag också spänner trapzius när jag springer med 90 grader på armarna. Om jag däremot höjer händerna lite (så att vinkeln mellan överarm och underarm blir mindre) så slappnar jag av.
Det här är emot allt jag har läst. Men jag tycker att jag också spänner trapzius när jag springer med 90 grader på armarna. Om jag däremot höjer händerna lite (så att vinkeln mellan överarm och underarm blir mindre) så slappnar jag av.
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 20:23Oj, vad jag tänkte på Jazz Hand under kvällens tur. Fniss 😀
Oj, vad jag tänkte på Jazz Hand under kvällens tur. Fniss 😀
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 22:03Anders: Nu missuppfattar du fullständigt det jag skriver, och då blir du tvungen att komma med ett dåligt underbyggt personangrepp. Det är väldig omoget att göra så. Det finns givetvis massor av saker han kan testa att göra medan han skriver och mitt förs
Anders: Nu missuppfattar du fullständigt det jag skriver, och då blir du tvungen att komma med ett dåligt underbyggt personangrepp. Det är väldig omoget att göra så. Det finns givetvis massor av saker han kan testa att göra medan han skriver och mitt förs
Quote from Catharina Brattlin on 17 August 2011, 22:23"..han påpekar att han inte är medveten om att han spänner sig medan han springer, förrän efteråt."
Och därför är mitt tejptips jättebra - det låter en INTE missa att man höjer axlarna under löpningen, för det känns! 🙂
"..han påpekar att han inte är medveten om att han spänner sig medan han springer, förrän efteråt."
Och därför är mitt tejptips jättebra - det låter en INTE missa att man höjer axlarna under löpningen, för det känns! 🙂
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 08:19Sylvia: Ja, ditt tips var så bra att jag inte behövde påpeka någonting om den saken. 🙂
Sylvia: Ja, ditt tips var så bra att jag inte behövde påpeka någonting om den saken. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 10:08Tejptipset är lite som elchock på hundar, ska nog testa det på kvällens runda. Alternativt blir det jazzhands (t+)
Tejptipset är lite som elchock på hundar, ska nog testa det på kvällens runda. Alternativt blir det jazzhands (t+)