Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTrasiga Asics efter 38 mil!!
You need to log in to create posts and topics.

73 mil i mina Kayano 15 - fortfarande i mycket bra kondition (skorna då, min egen kan man diskutera).

Asics är skitkvalitet, håller inte ens 1/3-del så länge som andra märken jag använder tex Saucony, Nike & Adidas. Tyvärr sköna skor men jag kan inte förmå mig att göda ett företag med så dålig kvalitet.

Jag har avverkat 2 par Asics som vardera tog slut efter mindre än 50 mil. Mina första Kayano som är 5 år gamla hänger dock med än efter säkert 250 mil. Så man kanske inte ska döma ut Asics så kategoriskt.

Däremot finns det anledning att ifrågasätta fler

Håller med om att Asics har dålig kvalitet. Jag brukar köpa Nike eller Saucony. Köpte mina senaste skor på nätet från från England, ca 500 kr billigare än i Sverige. Varför är skor så dyra här?

Om det ni säger stämmer borde jag aldrig mer behöva köpa skor om jag byter från Asics. Sprungit 100 mil i GT-2140 och jag får studera dem noga för att hitta något slitage. Mina DS Trainers är inte slitna de heller (har dock inte koll på antal mil här). Br

Jag har använt ett flertal Asics skor och inte haft några som helst hållbarhetsproblem med något av dem. Har känts sköna direkt jag börjat använda dem.....

Det är inte enbart skor som är billigare i England även slalomskidor är det och väldigt mycke dessutom.

har aldrig haft problem med trasig hälkappa, däremot att tyget slits på lilltåsidan så det blir hål. ni har vassa hälar? jag har vassa lilltår? 🙂

ps. jag beställde mina senaste 2150 på amazon.com/uk, till ett totalpris av 1000kr.

Jag har sprungit i Asicis foundation i flera år. 7:an gick sönder i hälkappan fick nya par varje gång. Teamsportia & intersport utan diskussion, däremot lite avdrag. Jag hade ju sprungit ett ½ år med dom. Har nu 8:an som har ett grövre tyg i hälkappan & v