Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack för råden, det blir korta tajts och sportbh att simma i.

Detta får helt enkelt bli en testtävling, ser det helt och hållet som ett sätt att få erfarenhet av triathlon utan att behöva slita ut mig på långa distanser. Ungefär som dom skickar unga atl

Emma du skrev att "Tänker att jag inte behvöver använda våtdräkt, men hur gör man då med kläder?"
Det låter nästan som du har en våtdräkt, är det så? Har du våtdräkt så vinner du nog på att använda den såvida du inte är en mycket bra simmare.

Emmas simning var väl ändå på 650m om jag förstod det hela rätt. Då är det nog tveksamt om man tjänar speciellt mycket tid på att ha våtdräkt. Att få av sig dräkten tar ju sin lilla tid också, särskilt om man inte är van.

Jag har nu provat att köra ett cykelpass följt av löppass. Det gick helt ok tycker jag då man fått på sig skorna utan stenar i :).
Kan hålla med om att det var en lite ovan känsla innan ben/och fötter var med på att springa istället för att trampa cykel.

Mattias om man inte är ovanligt långsam med att ta av sig en våtdräkt så vinner man tid på att ha det vid 650m. För egen del räcker det med 200m för att jag skall tjäna på det. Har läst är på FB att Per Wangel (bästa svensk på olympisk distans) väljer våt

De långa benen på våtdräkten hjälper till att lyfta dina ben. På så vis får du en bättre position i vattnet.

Benjamin: Ja, jag har en våtdräkt, men med långa ärmar och ben, så även om jag antagligen tjänar tid på det, så tror jag att det kommer bli väldigt varmt. Är dessutom relativt ovan att simma i våtdräkt, då jag allra mest simmat i bassäng.

Läste även någ

Knappast. Dygnsmedeltemperaturen är inte så hög nu.

På vilket sätt möjliggör våtdräkten andra kläder under? Vad brukar man ha under och varför funkar det inte utan våtdräkt? Är helt ny på området o ska köra en kortis på lördag...

Det är svårt att dra på sig kläder när man är blöt.
Kör man med våtdräkt kan man ha kläder under som inte påverkar simningen negativt.
(Testa att simma med otighta kläder, det är som att dragga...)