Quote from Guest on 16 September 2009, 21:02Säsongen är över och nu börjar uppbyggningen inför nästa år och dess förlänge sedan uppsatta mål.
Alla har vi våra egna träningsmetoder och upplägg.
Tänkte iaf höra mig för lite kring mitt upplägg/plan och se om några fler är intresserade av en liten tävl
Säsongen är över och nu börjar uppbyggningen inför nästa år och dess förlänge sedan uppsatta mål.
Alla har vi våra egna träningsmetoder och upplägg.
Tänkte iaf höra mig för lite kring mitt upplägg/plan och se om några fler är intresserade av en liten tävl
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 21:12Skoj initiativ!
Spontant skulle jag säga ja, men det blir nog inte så många tillfällen för mig. Jag har genom jobbet gratis tillträde till simhall med gym. Alltså är det mer kittlande med en "riktig" olympisk, med simning, cykling och löpning.:-)
Skoj initiativ!
Spontant skulle jag säga ja, men det blir nog inte så många tillfällen för mig. Jag har genom jobbet gratis tillträde till simhall med gym. Alltså är det mer kittlande med en "riktig" olympisk, med simning, cykling och löpning.:-)
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 03:39Låter skoj. På mitt gym finns det också pool så jag kan ju välja vilken jag vill köra. Tror nog bytet med rodd kommer gå fortare eftersom jag inte behöver byta kläder då.
Jag har aldrig kört en riktig tri så detta skulle bli första gången då.
Men jag har
Låter skoj. På mitt gym finns det också pool så jag kan ju välja vilken jag vill köra. Tror nog bytet med rodd kommer gå fortare eftersom jag inte behöver byta kläder då.
Jag har aldrig kört en riktig tri så detta skulle bli första gången då.
Men jag har
Quote from Elias Engqvist on 17 September 2009, 07:401500m simning, 40km cykel och 10km löpning.
1500m simning, 40km cykel och 10km löpning.
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 08:57Jo, finns ju gym/simhallar men som nämndes så tar ju växlingarna sin beskärda del då vilket förstör hela poängen och konceptet med ett "triathlon".
Behöver inte alls köra varannan vecka, tror det i längden kan bli rätt tufft om man maxar ut sig då, är ju
Jo, finns ju gym/simhallar men som nämndes så tar ju växlingarna sin beskärda del då vilket förstör hela poängen och konceptet med ett "triathlon".
Behöver inte alls köra varannan vecka, tror det i längden kan bli rätt tufft om man maxar ut sig då, är ju
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 09:21Hm, löpning bör du väl definiera lutning också. Och sen kommer det knappast bli rättvisst att exakt jämföra uppnådd sträcka på olika rodd-maskiner och cyklar.
Kul idé, men för egen del är allt över 10 minuter av konditionsträning inomhus extremt opraktis
Hm, löpning bör du väl definiera lutning också. Och sen kommer det knappast bli rättvisst att exakt jämföra uppnådd sträcka på olika rodd-maskiner och cyklar.
Kul idé, men för egen del är allt över 10 minuter av konditionsträning inomhus extremt opraktis
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 10:54Jo, därav rodd-"concept2"(roddmaskinsmodel), det är ju egentligen den enda roddmaskin som är helt ok och värd att finnas på ett gym enl mig.
Ang löpningen så handlar det om att ta sig så långt som möjligt, vill nån sen ställa in lutningen på 3-5-8 grader
Jo, därav rodd-"concept2"(roddmaskinsmodel), det är ju egentligen den enda roddmaskin som är helt ok och värd att finnas på ett gym enl mig.
Ang löpningen så handlar det om att ta sig så långt som möjligt, vill nån sen ställa in lutningen på 3-5-8 grader
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 11:10Opraktiskt == Gymmet kommer stänga av mig för att jag orsakar vattenskador 🙂
Opraktiskt == Gymmet kommer stänga av mig för att jag orsakar vattenskador 🙂
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 12:34Tycker detta är en jättebra idé. Men varför krångla till det? De som kan simma kan väl göra det. De som vill ro kan väl göra det.
Förslag: Lägg upp lite olika trådar på forumet med lite olika distanser och lite olika redskap så får man hoppa på de man vil
Tycker detta är en jättebra idé. Men varför krångla till det? De som kan simma kan väl göra det. De som vill ro kan väl göra det.
Förslag: Lägg upp lite olika trådar på forumet med lite olika distanser och lite olika redskap så får man hoppa på de man vil
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 13:51Om man först kör säg 20 km längdskidor/rullskidor, sedan kör cykling o löpning inomhus får man ju med bytet av prylar i växlingen. Problemet är väl att gymägarna i gillar folk som sprintar förbi receptionen ...
Om man först kör säg 20 km längdskidor/rullskidor, sedan kör cykling o löpning inomhus får man ju med bytet av prylar i växlingen. Problemet är väl att gymägarna i gillar folk som sprintar förbi receptionen ...