Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Distanser räcker det nog med 2 st, OL och Sprint.

Olympisk = 120 min
20, 60, 40 minuter på de olika grenarna.

Sprint = 60 min
10, 30, 20 minuter på de olika grenarna.

Max 2 minuter mellan växling är ju nåt jag personligen tycker är en viktig del.
Hålle

Jag vet inte vad vi har för roddmaskin på mitt gym, det finns bara en, så det blir den oavsett om den inte är concept2.
Sen kommer jag inte en olympisk distans på de tider som du föreslår. Närmare en sprint är vad jag gör på dina olympiska tider.
Så jag k

När jag kör en riktig olympisk är jag långt ifrån klar på två timmar...

Men kul initiativ! Jag gillar rodd, så nu får jag en anledning att lägga in det i schemat. Bra där! Däremot finns det ju inget värre än de kassa motionscyklarna på gymmet (sadlar som

Är det för övrigt inte bättre om man tar tid på aktuella distanser istället för tvärtom?

1500 m rodd kanske blir lite kort, så där kanske man kan ta 5000 m istället för att få ungefär motsvarande 1500 m simning i tid räknat.

Förslag:
5000 m rodd
40 km c

Nu är det ju bara en "olympisk" i dess tidsmässiga bemärkelse. Aktivtet utomhus blir sällan densamme som inomhus.
Därav att plussa samman alla distanser efter avslutat lopp under den tiden ist. Få fram ett antal meter totalt och simsalabim du har fått en

Jimmy, jag tycker att det är ett bra upplägg.
Jag är gärna med!

Kul initiativ, jag är på! Ska bara ha min "vilomånad" läs uppladdning-fokus på LL först. Kör igång grundträningen i oktober.

Fast i tidsmässig bemärkelse är det som sagt inte en olympisk för vanliga dödliga. Min bästa tid är t.ex. 2.42.

Fast två timmar är vanligtvis tillräckligt med tid i gymmet. Om man inte går på SCTs 5-timmarsspinning förstås 🙂

Min grundträning kör igång först i november. Ska vila lite efter Växjö marathon först.

och _jag_ baxnar bara vid tanken på att köra 1 timme inomhus 😀