Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTriathlon
You need to log in to create posts and topics.

Nytt simsätt?

Det är det äldsta mäniskan känner. Hundratusenårig teknik, minst.

Visste inte att det kallades tant-sim Björn... 🙂

Du vet det var kvinnor som uppfann simningen, det är därför vi har mer underhudsfett. 🙂

Vad tror ni om mina delmål?

Innan juli 2007 ska jag:

- Simma 2000 meter på 35 minuter
- Cykla 4 timmar med ett snitt på 30 km/h
- Sprungit Sthlm marathon under 4 timmar

Räknar med att alla kvällar och en del morgnar är uppbokade en tid framöver.

det beror ju på vilken nivå du är på nu och som sagt hur mkt tid du satsar. för en del är det där ouppnåeligt för andra en piece of cake?

Tja, simmar kanske max 250 meter, cyklar 2 timmar med snitt på 25 km/h (har en skruttcykel med mtb däck (ej racer)) och springer 2 mil på 100 minuter.

Det är i o för sig mer än ett år tills juli -07 och jag räknar med minst 2-3 träningstillfällen per gre

simningen låter väl som din stora utmaning. 250 m jämfört med 2000 och dessutom på en bra tid. det är bara att träna. 🙂

🙂

Jo, simning blir grejjen hela året. Jag simmar som en gråsten men efter sommarens crawlkurs ska det bli bot och bättring. Jag tänkte knäcka en halvtimme 4 ggr/v fr o m i augusti på vägen till jobbet med en arbetskamrat.

"
Vad tror ni om mina delmål?

Innan juli 2007 ska jag:

- Simma 2000 meter på 35 minuter
- Cykla 4 timmar med ett snitt på 30 km/h
- Sprungit Sthlm marathon under 4 timmar

Räknar med att alla kvällar och en del morgnar är uppbokade en tid framöver.
"

S

He he. Jag är 2-barnspappa med en tredje på gång. Det går att träna ändå. Jag tränar på morgnar innan jobbet (05.00-05.45) och när de sover (20.00-22.00) samt helger. Jag har inga andra intressen som tar tid.

Jag ska gå med i polisens klubb men jag vill