Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTriathlon
You need to log in to create posts and topics.

Träningstips cykel.

Jag vet inte riktigt, jag tycker det är roligare att cykla tillsammans med folk, men det kanske kan vara svårt 05:00.

Om du har tidsekonomi som klarar det så tycker jag du ska prova att cykla med hovet sön kl 10:10 från farsta simh

Tack för cykeltipsen - mer sånt!!

Tack Björn! Ovärdereliga tips. Jag ska ta och hänga på er snart. Just nu gillar inte vardagen mig så jag måste fixa den först.

>1. Köp slätare däck, biltemas funkar nog om plånboken vill annat och pumpa dem. Hårt.

Har hittat ett par nästan blanka Contin

> >3. Köp en billig tempobåge.

> Var hittar man en billig sådan? Jag hittar dem för 4000 bagis.

Då kollar du på _tempostyren_ istället. Bågarna sätter du fast i ditt vanliga styre. Det billigaste alternativet är väl de som finns på Biltema men annars så

Här kan du kolla in lite kring sittställning specifikt för triathleter (som inte är begrännsade av UCI regler).

http://www.slowtwitch.com/mainheadings/techctr/bikefit.html#Anchor-BASICS-49575

Alright! Är huvudet inte med får plånboken lida 🙂

Kan det vara någon idé för mig att köpa ett tempostyre också? Det kan ju bli en flerstegsraket till tempohoj så att säga.

Vad tror ni om dessa SPD? Lite mer landsväg än vanliga mtb pedaler.
http://www.

Jag tror dom är risiga.

köp PD-R540 355 kr.

Tycker inte du ska ens fundera på att lägga pengar på en tempo-bar innan du köpt riktiga skor. Det är ju ändå typ bara ett rakt styre och det har du ju redan på din hoj.

Ok. Du är min mentor, Björn, så jag lyder. Tänkte slippa framklackar men jag kör på dina rekomendationer.

Jag ställde ner styret ordentligt idag (har ställbart). Ovant men juste. Inbillar mig att jag får mer triceps om ett tag.

Jag har en ganska kort bi

Full rulle i alla backar.
Stanna vid alla rödljus, möten med barnvagnar hundar etc och så fullt igångdrag när vägen är fri.
Passa gärna på att träna ditt trackstand när du ändå står still 🙂

Köra vilse är ju ett bra tips 😉