Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 09:46Nu finns gruppen här på Funbeat också, anslut gärna!
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=3671
Nu finns gruppen här på Funbeat också, anslut gärna!
Quote from Lars Mörrby on 7 December 2012, 21:16Jag trodde det där med tjej-och killbaciller var något som snackades om på lågstadiet...
🙂
Jag trodde det där med tjej-och killbaciller var något som snackades om på lågstadiet...
🙂
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 10:43Bra initiativ! Tror sånt här kan sänka tröskeln för en del och öka deltagandet och gynna sporten som helhet.
Bra initiativ! Tror sånt här kan sänka tröskeln för en del och öka deltagandet och gynna sporten som helhet.
Quote from Lena Bjerlöw on 10 December 2012, 21:28con·de·scend·ing
/?känd??sendiNG/
Adjective
-Acting in a way that betrays a feeling of patronizing superiority.
-(of an action) Demonstrating such an attitude.Det låter kanske hur gulligt och trevligt som helst med dessa tjej- saker, men jag tror i
con·de·scend·ing
/?känd??sendiNG/
Adjective
-Acting in a way that betrays a feeling of patronizing superiority.
-(of an action) Demonstrating such an attitude.
Det låter kanske hur gulligt och trevligt som helst med dessa tjej- saker, men jag tror i
Quote from Lars Mörrby on 10 December 2012, 21:35Jag tycker du är en fantastisk förebild Karin. Det är mycket inspirerande att läsa om dina bedrifter även om jag inser att jag själv aldrig kommer att nå din nivå.
Jag tycker du är en fantastisk förebild Karin. Det är mycket inspirerande att läsa om dina bedrifter även om jag inser att jag själv aldrig kommer att nå din nivå.
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 23:38Tycker det ligger en hel del i vad Karin påpekar. Jag tror man gör sig själv en björntjänst om man startar separata tjej- och killgrupper. Risk att det bara skapar en onödig "vi-kan minsann-själva-mentalitet" som försvårar gemensamma arrangemang som man d
Tycker det ligger en hel del i vad Karin påpekar. Jag tror man gör sig själv en björntjänst om man startar separata tjej- och killgrupper. Risk att det bara skapar en onödig "vi-kan minsann-själva-mentalitet" som försvårar gemensamma arrangemang som man d
Quote from Funbeat user on 11 December 2012, 04:09Karin du är grym!
De tjejer jag tränar med resonerar precis som du. De skulle aldrig i livet ställa upp i exempelvis tjejvättern.Tjejklassikern? Är det inte förnedrande att kalla ett lopp som är en tredjedel av de klassiska distanserna med epitetet "t
Karin du är grym!
De tjejer jag tränar med resonerar precis som du. De skulle aldrig i livet ställa upp i exempelvis tjejvättern.
Tjejklassikern? Är det inte förnedrande att kalla ett lopp som är en tredjedel av de klassiska distanserna med epitetet "t
Quote from Funbeat user on 11 December 2012, 08:11Återigen, "second that Karin" ...
MEN... man borde identifiera varför många tjejer så gärna dras till dessa "tjejsatsningar" och "tjejgrupper" ... för det börjar onekligen bli rätt populärt inom många sporter.
Precis som Karin så vill jag inte bli utes
Återigen, "second that Karin" ...
MEN... man borde identifiera varför många tjejer så gärna dras till dessa "tjejsatsningar" och "tjejgrupper" ... för det börjar onekligen bli rätt populärt inom många sporter.
Precis som Karin så vill jag inte bli utes
Quote from Funbeat user on 11 December 2012, 12:29Jag måste säga att det känns ironiskt då det verkar som att flera av er verkar tro att gruppen Triathlontjejer skulle bidra till att förminska kvinnor och deras insatser. Om ni kände mig skulle ni veta att just genusfrågor ligger mig mycket varmt om hjärt
Jag måste säga att det känns ironiskt då det verkar som att flera av er verkar tro att gruppen Triathlontjejer skulle bidra till att förminska kvinnor och deras insatser. Om ni kände mig skulle ni veta att just genusfrågor ligger mig mycket varmt om hjärt
Quote from Funbeat user on 11 December 2012, 13:27Hade det inte varit bättre att göra en grupp för rookies istället för bara nybörjartjejer? Tänk på alla nybörjarkillar som behöver peppen 🙂
Jag vill få ALLA att upptäcka sin potential och lära känna sin styrka.
Hade det inte varit bättre att göra en grupp för rookies istället för bara nybörjartjejer? Tänk på alla nybörjarkillar som behöver peppen 🙂
Jag vill få ALLA att upptäcka sin potential och lära känna sin styrka.