Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTriathlontjejer, se hit
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker och säger som Niclas! - Q: Jag vill få ALLA tjejer att upptäcka min potential och lära känna sin styrka.

😉

Jag hejar på dig Lotta 🙂 Skönt att såna som du finns.
Folk dissar nya grejer för mycket! Allt föreningsliv är väl bra eller!
Och ni andra, finns inte behovet så självdör det väl. Gå dit själva och se och njut av lite coaching vettja. Killar är säkert oc

Karolina för ett viktigt resonemang här. Jag håller själv med Karin och Karolina i motståndet till aktiviteter med tjej-prefixet och av samma skäl som de anger.

Samtidigt ser jag att Cyklande tjejer på Facebook har över 1200 medlemmar i dagsläget, där de

Jag tycker det här är en intressant men svår fråga, och jag vet inte själv vad jag egentligen tycker. Samtidigt som jag är grundskeptisk till aktiviteter med tjej-prefix har jag faktiskt själv deltagit i en massa tjejlopp.

Här är en tjej som tittar närm

Är det inte så enkelt att den som har en idé och tillräckligt med driv och energi för att förverkliga den mycket gärna får försöka. Finns det ett behov och en livskraft i idén så överlever den.

Sen kan ju andra tycka vad de vill om idén men det är egent

I min klubb, Hisingens CK, har vi sen jag gick med (2005) inte haft nån som helst uppdelning mellan könen. Man väljer fartgrupp efter sin kapacitet, och sen är det inte mer med det.

Men senaste året har det där segregationstänket börjat smyga sig in även

Annika, Det är inte så att tjejgrupper och tjejlopp är en ny företeelse.

Håller helt med Karin (t+)

En kul motvikt och "reclaim"-försök av ordet tjej i samband med motionslopp gjordes med http://tjejmarathon.wordpress.com/, ett 53km långt lopp 😀

"Men" jag tror alla märkt här på funbeat finns det ett antal socialt handikapp

Jag håller med Charlotta! Allt som får igång folk är bra tycker jag.

Ekar Flindra ... och Charlotta.