Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTrimsats till långsamma ben?
You need to log in to create posts and topics.

Gah, mina ben går fasen inte i 90/180 SPM... behöver en trimsats som gör att de snurrar på i samma snabba takt under hela rundan.

Första 3km går hyggligt men sedan sackar benen efter.

Jag har nyligen lagt om löpsteget så det är väl bara att ligga i ant

Hur gör du för att hålla frekvensen uppe? Jag springer just nu en runda per vecka (ungefär) med musik i 180-186 bpm, och jag tycker det funkar kanon. Är snabbare vid lägre ansträgning nuefter några veckor, i början var pulsen högre än vid samma hastighet

Börja med spinning. Cykling i kadens 90 rpm smittar av sig på löpningen läste jag på en amerikansk triathlonsite nyligen. Triatleterna fick både ökad stegfrekvens och bättre tider på löpningen efter att de tränat upp kadensen på cykel. Det är också min eg

Jag har lagt in ett larm på 85 SPM i pulsklockan så den vibrerar varje gång jag kommer under 85 SPM. Tanken är att gradvis öka tröskeln ju högre tempo jag pallar att hålla. Problemet är att jag inte riktigt orkar hålla 90 ännu, så när larmet vibrerar så h

Mikael, bra tips där! Kanske dags att damma av motionscykeln och speciellt om det kan öka löpfrekvensen också.

Nä, det är lite kusligt att springa på obelysta vägar med musik, man har ju slagit ut alla varnsystem då... Jag håller mig helst till trottoarer och cykelvägar, det funkar bra. Trafiken tycker jag att jag hör, man får passa sig med cyklar dock.

Med ett l

@Anders

Jag kör med iPod Nano och har sorterat upp musik i intervall 85, 87,5 & 90 eftersom jag inte fixar 90 konstant. Väljer den spellista/tempo som passar för dagen och upplever att det ger mig bra stöd i tempot och gör det lättare att hålla frekvens

Korta steget. Så hinner ni utan att bli trötta.

Ah, och tänk inte "sätt ner benet fortare" utan tänk "dra upp benet fortare efter steget". Det funkar för mig när jag blir trött och inte riktigt hinner med.

Här kommer några tips från en nybörjare, så du får ta det för vad det är:

Lägger till ett förslag om löpskolningsövningar och att hoppa hopprep för att få upp en högre stegfrekvens.

Kort backe är bra också. Det tvingar dig till en högre stegfrekvens oc