Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 09:39Då länkar jag till den här, notat från ett föredrag av Ulf Karlsson:
http://web.me.com/tranarforum/Tr%C3%A4narforum/Medel-l%C3%A5ngdistans_files/Ulf%20K.pdf"Löpskolning värdelöst för vuxna"
Whatever floats your boat... 😉
Då länkar jag till den här, notat från ett föredrag av Ulf Karlsson:
http://web.me.com/tranarforum/Tr%C3%A4narforum/Medel-l%C3%A5ngdistans_files/Ulf%20K.pdf
"Löpskolning värdelöst för vuxna"
Whatever floats your boat... 😉
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 10:51Det jag udrar över är varför ska man springa med en frekvens av 93-95 steg/min? Hur har man kommit fram till det? Verkar konstigt om X som är 150 cm lång och Y som är 200 cm lång ska ha samma frekvens på löpsteget vid en given hastighet?! För mig går det
Det jag udrar över är varför ska man springa med en frekvens av 93-95 steg/min? Hur har man kommit fram till det? Verkar konstigt om X som är 150 cm lång och Y som är 200 cm lång ska ha samma frekvens på löpsteget vid en given hastighet?! För mig går det
Quote from Funbeat user on 8 November 2010, 11:09"Lite frustrerande bara att inte lyckas hålla samma tempo hela rundan då jag känner att det är SPM:en som verkligen kan få upp mitt tempo på rundorna.
Värt att notera att jag slagit nytt PB på två av mina fem sista rundor så helt fel verkar det ju inte v
"Lite frustrerande bara att inte lyckas hålla samma tempo hela rundan då jag känner att det är SPM:en som verkligen kan få upp mitt tempo på rundorna.
Värt att notera att jag slagit nytt PB på två av mina fem sista rundor så helt fel verkar det ju inte v
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 10:43Jag tror nog lite på det som Ander säger. Sedan kan det väl aldrig vara fel med lite annan gympa för benen och kroppen om man har tid och ork.
Det måste nog få ta lite tid när man lägger om sitt löpsteg och går mot ökad frekvens, det är ju som att börja
Jag tror nog lite på det som Ander säger. Sedan kan det väl aldrig vara fel med lite annan gympa för benen och kroppen om man har tid och ork.
Det måste nog få ta lite tid när man lägger om sitt löpsteg och går mot ökad frekvens, det är ju som att börja
Quote from Funbeat user on 9 November 2010, 20:36Det är lätt hänt att man forcerar till det här med ökad stegfrekvens för att man har en lite skev bild av vad det innebär. Så var det i alla fall för mig innan jag satte mig in i saken.
Ökad stegfrekvens handlar inte om att pinna på mer med benen. Det är
Det är lätt hänt att man forcerar till det här med ökad stegfrekvens för att man har en lite skev bild av vad det innebär. Så var det i alla fall för mig innan jag satte mig in i saken.
Ökad stegfrekvens handlar inte om att pinna på mer med benen. Det är