Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 15:13Jag har testat tryckvågsbehandling/stötvågsbehandling mot min hälsporre och det var fantastiskt. Problemen försvann på bara tre behandlingar. Har skrivit lite om det på bloggen.
Min fru körde det för ett par år sedan mot kronisk hälseneinflammation och
Jag har testat tryckvågsbehandling/stötvågsbehandling mot min hälsporre och det var fantastiskt. Problemen försvann på bara tre behandlingar. Har skrivit lite om det på bloggen.
Min fru körde det för ett par år sedan mot kronisk hälseneinflammation och
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 16:21Ingela, dina fotvalv rasar ihop för att du inte använder dom, du springer väl i uppbyggda skor nu?
Ingela, dina fotvalv rasar ihop för att du inte använder dom, du springer väl i uppbyggda skor nu?
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 19:50Hej!
Låter som tryckvågsbeh. funkar bra för många!
Ja, jag har uppbyggda skor + inlägg som gjorts för mina fötter. Känns skönt när jag har dem 🙂
Ingela
Hej!
Låter som tryckvågsbeh. funkar bra för många!
Ja, jag har uppbyggda skor + inlägg som gjorts för mina fötter. Känns skönt när jag har dem 🙂
Ingela
Quote from Lars Mörrby on 13 March 2010, 20:03Ingela,
börja träna upp fötterna hemma. Kör lite tåhävningar barfota. Vicka på tårna.
Lägg en handduk på golvet och försök knyckla ihop den med tårna. Om du inte använder musklerna i fötterna så blir de allt svagare och går lättare och lättare sönder.
Ingela,
börja träna upp fötterna hemma. Kör lite tåhävningar barfota. Vicka på tårna.
Lägg en handduk på golvet och försök knyckla ihop den med tårna. Om du inte använder musklerna i fötterna så blir de allt svagare och går lättare och lättare sönder.
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 22:33Tack för tips för fotträning! Har du några övningar för höfterna
också? 🙂Ingela
Tack för tips för fotträning! Har du några övningar för höfterna
också? 🙂
Ingela
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 11:10Kolla på www.hemovningar.se så hittar du övningar för både fot och höft. Sen kan en enkel googlesökning ge mycket också.
Kolla på http://www.hemovningar.se så hittar du övningar för både fot och höft. Sen kan en enkel googlesökning ge mycket också.
Quote from Lars Mörrby on 14 March 2010, 11:21Höften är ju en led, och det är ju knappast i själva leden du har ont, eller?
Det bästa är nog att gå till ett gym och träna hela kroppen, med lite fokus på övningar som benpress eller lätta knäböj. Sedan finns speciella maskiner där man sitter och ska tr
Höften är ju en led, och det är ju knappast i själva leden du har ont, eller?
Det bästa är nog att gå till ett gym och träna hela kroppen, med lite fokus på övningar som benpress eller lätta knäböj. Sedan finns speciella maskiner där man sitter och ska tr
Quote from Catharina Brattlin on 14 March 2010, 11:32Ingela, denna övningen är också kanonbra för höftpartiet:
http://www.youtube.com/watch?v=0dOzNG6keS8
Jag brukar köra maxreps åt båda hållen i tre set.
Ingela, denna övningen är också kanonbra för höftpartiet:
Jag brukar köra maxreps åt båda hållen i tre set.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 17:41Och det är här min variant av "gummibandsgång". Snor gummibandet hårt runt båda fötterna och går sakta framåt, bakåt och åt sidorna.
bild:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=54e42b6daa524b0c80be31bf52cd394c.jpg&Size=
Och det är här min variant av "gummibandsgång". Snor gummibandet hårt runt båda fötterna och går sakta framåt, bakåt och åt sidorna.
bild:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=54e42b6daa524b0c80be31bf52cd394c.jpg&Size=
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 17:52Dansar du jenka?
Dansar du jenka?