Quote from Guest on 29 June 2008, 19:46Till ett par carbonhjul, typ zipp 404 eller liknande. Har man/ni kanttråd eller tubdäck på och varför???
Till ett par carbonhjul, typ zipp 404 eller liknande. Har man/ni kanttråd eller tubdäck på och varför???
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 19:56Hmm det vill jag också veta,,, jag hämtar chips och cola (hv)
Hmm det vill jag också veta,,, jag hämtar chips och cola (hv)
Quote from Håkan Öhling on 29 June 2008, 20:38Jag har ett par Zipp med kanttråd och ett par med tub - bägge köpta begagnade 🙂 Tub är bättre om man tänker laga en punktering och fortsätta tävlingen - det går mycket fortare. Kanttråd är billigare - bara att byta slangen istället för hela däcket...
Jag har ett par Zipp med kanttråd och ett par med tub - bägge köpta begagnade 🙂 Tub är bättre om man tänker laga en punktering och fortsätta tävlingen - det går mycket fortare. Kanttråd är billigare - bara att byta slangen istället för hela däcket...
Quote from Lars Ekegård on 29 June 2008, 20:40Fina tävlingshjul=tub, varför?=lätt och rätt.
Träningshjul=kanttråd, varför?=praktiskt, prisvärt och funkar.
Har länge vart ganska anti tub men på ett par finhjul så är det helt rätt och väldigt EuroProigt.
Fina tävlingshjul=tub, varför?=lätt och rätt.
Träningshjul=kanttråd, varför?=praktiskt, prisvärt och funkar.
Har länge vart ganska anti tub men på ett par finhjul så är det helt rätt och väldigt EuroProigt.
Quote from Elias Engqvist on 30 June 2008, 00:15Har i stort sett alltid kört med tub - har nu köpt Hed-hjul som jag är mycket nöjd med...
Har i stort sett alltid kört med tub - har nu köpt Hed-hjul som jag är mycket nöjd med...
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 07:25Har förit bara kört tub. På de nya hjulen kör jag kanttråd, känns tryggare om man ska laga punka efter vägen. Vill inte köra på ett nylimmat däck.
Vilken viktskillnad är det på t ex Continental GP 4000 kanttråd och ett motsvarande tubdäck?
Har förit bara kört tub. På de nya hjulen kör jag kanttråd, känns tryggare om man ska laga punka efter vägen. Vill inte köra på ett nylimmat däck.
Vilken viktskillnad är det på t ex Continental GP 4000 kanttråd och ett motsvarande tubdäck?
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 08:12Ja, man står ju ofta längs vägen och limmar fast tuber.
Ja, man står ju ofta längs vägen och limmar fast tuber.
Quote from Berit Bengtson on 30 June 2008, 08:50Richard Larsson undrade:
> Vilken viktskillnad är det på t ex Continental GP 4000 kanttråd och ett motsvarande tubdäck?Kanttråd: 205g + innerslang från ~50g
Tubdäck: 270g
Allt enl continental.deOBS
Hjulen blir (oftast) lättare med tubdäck, men om m
Richard Larsson undrade:
> Vilken viktskillnad är det på t ex Continental GP 4000 kanttråd och ett motsvarande tubdäck?
Kanttråd: 205g + innerslang från ~50g
Tubdäck: 270g
Allt enl continental.de
OBS
Hjulen blir (oftast) lättare med tubdäck, men om m
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 09:05Vad gör skillnaden på att samma vikt ligger runt ett hjul som snor, mot för stillaliggande i en ficka/väska?
Vad gör skillnaden på att samma vikt ligger runt ett hjul som snor, mot för stillaliggande i en ficka/väska?
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 09:36Om man då skall ha med sig två däck, däckavtagare och två slangar på VR + ev en extra bar som behövs eftersom det tar lååång tid att byta däck och slang.
Då har man inte vunnit så mycket
Räknar vi sedan in de extra hundra grammen som fälgen väger extra s
Om man då skall ha med sig två däck, däckavtagare och två slangar på VR + ev en extra bar som behövs eftersom det tar lååång tid att byta däck och slang.
Då har man inte vunnit så mycket
Räknar vi sedan in de extra hundra grammen som fälgen väger extra s